- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

صندوق بازنشستگان فولاد به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

رئيس هيات عامل ايميدرو از واگذاري ۸ هزار ميليارد تومان از سهام شركت هاي معدني و صنعتي به صندوق بازنشستگان فولاد و نيز واگذاري اين صندوق به سازمان تامين اجتماعي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به نقل از ايميدرو، دكتر فريدون احمدي در مراسمي كه با حضور رئيس سازمان تامين اجتماعي و جمعي از بازنشستگان و نمايندگان مجلس برگزار شد با بيان اين مطلب اظهار داشت: بخشي از سهام شركت هاي سايپا، دخانيات، آلومينيوم ايران، سنگ آهن مركزي، ذوب آهن، آلومينيوم المهدي و هرمزآل، ذغالسنگ كرمان ،ذغالسنگ طبس شرقي، ملي مس به صندوق بازنشستگان فولاد واگذار شده است.

وي اظهار داشت: صندوق بازنشستگان فولاد هم بر اساس بند ۵۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ به سازمان تامين اجتماعي واگذارشد. رئيس هيئت عامل ايميدرو با بيان اينکه از ابتداي امسال حقوق کارکنان بازنشسته صنعت فولاد از محلهاي مختلفي پرداخت شده است، افزود: دولت و مجلس معتقدند که حقوق بازنشستگي و هزينه‌هاي درماني آنها بايد بدون دغدغه پرداخت شود که قرار شد اين منابع از محل دارائيهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمين شود.

دكتر احمدي ادامه داد: قبلاً مطالبات صندوق بازنشستگي فولاد محاسبه شده و با توجه به اينکه مقداري از اموال و دارايي وزارت صنعت در دست اين صندوق است، بقيه طلب صندوق را محاسبه کرديم و طبق جدولي که در دولت مصوب و ابلاغ شد، مقرر شد سهام حدود ۱۰ شرکت زيرمجموعه وزارت صنعت با ارزش ۸ هزار ميليارد تومان به صندوق بازنشستگي منتقل شود و طبيعتاً صندوق نيز به وزارت کار منتقل مي‌شود وي در مورد شرکتهايي که قرار است سهام آنها به صندوق بازنشستگي فولاد واگذار شود نيز گفت: ۱۶ درصد از سهام باقيمانده دولت در شرکت ملي مس ۱۷٫۵ درصد از سهام شرکت سايپا، بخشي از سهام شرکت دخانيات، آلومينيوم اراک، سنگ آهن مرکزي، ذوب آهن اصفهان، آلومينيوم المهدي، آلومينيوم هرمزال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت زغال سنگ کرمان، ۱۰۰ درصد سهام زغال سنگ طبس شرقي و پروانه بهره‌برداري معدن زغال سنگ کرمان به صندوق بازنشستگي فولاد واگذار خواهد شد.

رييس سازمان توسعه و نوسازي معادن ادامه داد: تعدادي املاک نيز در تهران و شهرستانها متعلق به وزارت صنعت است که بابت پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگي فولاد واگذار خواهد شد.