- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

شفاف سازی اطلاعات /اصلاح دستورالعمل ها / حذف مقررات زائد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : شفاف سازی ودر اختیار عموم قرار دادن اطلاعات صنعتی،معدنی وتجاری ، اصلاح دستورالعمل ها برای تسهیل سرمایه گذاری وحذف مقررات دست وپا گیر از مهمترین برنامه های وزارتخانه می باشد.

به گزارش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از “شاتا” مهندس محمد رضا نعمت زاده در نشست خبری با رسانه های جمعی گفت : به دستگاهها وسازمانها اعلام كردیم باید اطلاعات بطور شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.
وی افزود: آمار ثبت سفارش ،تخصیص ارز مجوزهای معدنی و… باید بطور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین گفت: برنامه ۱۰۰ روزه را تهیه كردیم كه در حال انجام است و برخی از آن نیز تا پایان سال به نتیجه برسد و یك برنامه ۴ ساله هم تهیه شد .
مهندس نعمت زاده تاكید كرد : برخی لوایح را از مجلس شورای اسلامی پس گرفته تا بررسی و اصلاح كنیم .
وی ادامه داد: از خود دولت نیز برخی پیشنهادات را پس گرفتیم و بر روی آنها كار می كنیم تا در مقابل ، پیشنهادات دیگری را ارائه دهیم و از سوی دستگاههای مرتبط نیز مثل گمرك و بانكها پیشنهاداتی ارائه شد .
نعمت زاده اظهار كرد : در رفع موانع تولید، مواردی مربوط به خودمان است كه استخراج شده كه باید اقداماتی از سوی خودمان صورت گیرد.
تصحیح برخی مقررات مانند مقررات سرمایه گذاری از دیگر موارد و برنامه هایی بود كه از سوی مهندس نعمت زاده برای بهبود فضای صنعت و تجارت عنوان شد كه در ۵ صفحه به استانها ابلاغ شده است.
وی در ادامه از اصلاح روشها و دستورالعملهای جدید بر پایه قانون اصلاحیه معادن نیز خبر داد و گفت : در مورد معادن روشها پیچیده است و امیدواریم ظرف یكی دو هفته ، روشها و دستورالعملهای جدید ارائه دهیم و ابلاغ كنیم .
نعمت زاده تصریح كرد : سال گذشته برای اولین بار رشد صنعتی منفی شد در حالی كه همیشه رشد اقتصادی و صنعتی بالای ۱۰ درصد بوده است و حتی در دوران جنگ نیز رشد صنعت بدین صورت نبوده است اما در فضای كار و تلاش فعلی ، كار باید به دست خود مردم باشد واز تولید داخلی و كار بیشتر و نیز صنعتگران و معدنكاران و تجار حمایت شود.