مشاهده مطلب

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸      ۰             18078      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر خداداد غریب پور امروز در نشستی در سایت فولاد کاوه جنوب، تصریح کرد: تمام شرکت های معدنی و صنایع معدنی تعهدات ارزی خود را به نظام ارزی کشور انجام داده اند.

وی در این نشست که محمد اتابک مدیر عامل هلدینگ کاوه پارس، حمید رضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه و حسن خلج طهرانی مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس حضور داشتند، افزود: مدیریت ارزی این بخش در شرایط سخت تحریم انجام شد و شرکت ها همزمان توانستند نیاز به تجهیزات را نیز برطرف کنند. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: هیچ نقطه مبهمی در این باره وجود ندارد و مدیریت ارزی حوزه معدن و صنایع معدنی تحت پایش هفتگی بانک مرکزی قرار دارد.

غریب پور یادآور شد: مقایسه شرایط امروز با وضعیت ارزی سال قبل به نیکی تفاوت عملکرد این بخش را در گذر از دوران سخت تحریم و ایجاد آرامش ارزی نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز با همین روش سال بهتری را برای کاهش اثر تحریم ها و مدیریت ارزی رقم خواهیم زد.

ستاد زنجیره فولاد به ایمیدرو بازمی گردد

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به زودی ستاد زنجیره فولاد دوباره به ایمیدرو بازگردانده می شود. دکتر خداداد غریب پور افزود: با همراهی بخش خصوصی و شرکت ملی فولاد ایجاد تعادل و توازن در زنجیره را بیش از پیش مدیریت خواهیم کرد.

وی افزود: مشکل ان شرکت هایی که برخی موارد با کمبود گندله و سنگ آهن مواجه هستند برطرف خواهد شد.

وی با تقدیر از همکاری منطقه ویژه خلیج فارس با شرکت های سرمایه گذار ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به رونق بیش از پیش تولید بیانجامد. وی از شرایط تولید و‌ توسعه در فولاد کاوه ابراز خرسندی کرد.

۲ میلیارد دلار طرح جدید تا پایان سال

دکتر غریب پور همچنین خبر داد که تا پایان سال ۲ میلیارد دلار طرح جدید معدنی و صنایع معدنی به مدار تولید می پیوندند.

رییس هیات عامل ایمیدرو‌ تصریح کرد: بدین ترتیب برنامه افتتاح ۳٫۵ میلیارد دلار طرح تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

پیش از غریب پور، اتابک گزارشی از فعالیت های تولیدی و توسعه فولاد‌ کاوه ارایه کرد. این شرکت در حال حاضر فاز دوم فولادسازی به ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تن را در حال اجرا دارد. فولاد کاوه جنوب کیش همچنین کارخانه آهن اسفنجی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تنی را در حال تولید دارد. نرخ بهره وری تولید در این کارخانه ۹۸ درصد اعلام شد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: