- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

شرکت دانمارکی برای استخراج و فرآوری مواد نادر خاکی با ایران همکاری می کند

به گزارش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی به نقل از ايميدرو،‌ اين شركت كه از سابقه ۱۳۲ سال فعاليت در بخش فن آوري،‌ماشين آلات،‌تامين تجهيزات،‌ خدمات مهندسي و … صنايع معدني و معدني برخوردار است در نظر دارد علاوه بر همكاري در بخش فرآوري سنگ آهن با روش هاي نوين، در حوزه استخراج و فرآوري عناصر نادر خاكي و همچنين تبديل آب شور مناطق كويري به آب قابل استفاده در صنايع معدني از جمله فرآوري سنگ آهن با اين ايميدرو همكاري كند.

مديران اف.ال.اسميت اين سخنان را در ديدار با رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران مطرح كردند. همچنين مهدي كرباسيان رييس هيات عامل ايميدرو نيز اكتشاف و فرآوري عناصر نادر خاكي را به عنوان يكي از اولويت هاي استراتژي اين سازمان اعلام كرد و خواهان همكاري دو طرف براي فعال كردن معادن اين بخش در ايران شد.

شركت دانماركي اف.ال.اسميت يكي از شركت هاي شناخته شده در حوزه سيمان،‌ سنگ آهن،‌ مس،‌ زغالسنگ،‌ طلا و مواد ديگر معدني از جمله استحصال عناصر كمياب در جهان است. اين شركت بيش از ۱۵هزار نيروي انساني در سراسر جهان در اختيار دارد و در سال ۲۰۱۳ ميلادي بيش از ۴٫۸ ميليارد دلار درآمد داشته است.