- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

سی و دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات مردمی کارگروه تشکیل شد

سی و دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات مردمی و کارگران سنگ آهن بافق در محل کارخانه های گندله و فولاد با حضور اعضای کارگروه تشکیل گردید و در پایان از طرح های جوار معدنی سنگ آهن بازدید به عمل آمد.

حسن امیرزاده دبیر کارگروه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در ابتدای جلسه توسط کارشناسان مربوطه گزارشی از روند پیشرفت فولاد کسری داده شد و اعلام شد یکشنبه آینده قرارداد نهایی با شرکت ساینو استیل چین و شرکت نصب قائم امضا می گردد.

حسن امیرزاده افزود: عسکری، مدیرعامل سنگ آهن در خصوص تامین مالی پروژه گفت: این پروژه حدود ۴۰۴ میلیارد یورو هزینه دارد که ۸۵ درصد آن برعهده شرکت چینی طرف قرارداد و ۱۵ درصد مابقی به عهده شرکت سنگ آهن می باشد و قرار نیست به صورت نقدی پرداخت گردد و به صورت اقساطی و به مرور به پیمانکار پرداخت می گردد.

عسکری ادامه داد: به دلیل طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی سنگ آهن از مجموعه ذوب آهن اصفهان و خوزستان، از نظر تامین مالی ۱۵ درصد هیچ مشکلی نداریم و پس از عقد قرارداد در خصوص ایجاد خط اعتباری جلسه ای در تاریخ ۹۴/۹/۲۰ با حضور بانک ملت و بانک مرکزی ایران و بانک توسعه صادرات چین به عنوان بانک عامل طرف قرارداد برگزار خواهد شد و حدود ۳ تا ۹ ماه طول می کشد تا بانک مرکزی ایران تضمین مورد نیاز شرکت چینی جهت شروع عملیات ساخت فولاد را ارائه دهد.

امیرزاده افزود: پس از آن شفیعیان، مشاور طرح فولاد اسفنجی مجتمع فلات مرکزی گزارشی از مراحل این پروژه به اعضای کارگروه ارائه نمود.

وی ادامه داد: فرماندار نیز با اشاره به صورتجلسات قبلی کارگروه و همچنین تعهد مدیریت فلات مرکزی گفت: باید حداکثر تا دی ماه سال جاری پروژه آهن اسفنجی عملیاتی گردد.

رئیس شورای شهرستان گفت: در ادامه از پروژه احداث گندله بازدید به عمل آمد و کلنگ زنی محل اجرای سیلوهای ذخیره کنستانتره “بین” به ظرفیت ۵ هزار تن انجام گردید و سپس گزارشی از روند این پروژه داده شد که پیمانکار پروژه نیز اعلام کرد آمادگی داریم هر ۱۵ روز از روند پیشرفت پروژه بازدید شود.

امیرزاده افزود: پس از قطع ید پیمانکار قبلی پروژه، قرارداد با شرکت فکور صنعت و کوبه استیل ژاپن بسته شده و عملا کار ساخت کارخانه گندله آغاز شده است و قریب ۸۵ درصد تامین اعتبارات توسط شرکت NFC انجام خواهد شد و زارع، نماینده شرکت فکور صنعت در جلسه اعلام نمود در خصوص تامین مالی پروژه هیچ مشکلی نداریم و تمام مسئولیت آن را می پذیریم.

وی ادامه داد: بنا به گفته مدیر پروژه گندله، پس از اتمام پروژه ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد، ضمنا تا پایان سال ۱۲۰ نفر در این پروژه به کار گرفته خواهند شد.