مشاهده مطلب

      ۰۴ دی ۱۳۹۲      ۰             3843      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از شاتا؛ « محمد رضا نعمت زاده» با صدور پيامي به همايش مديران سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها كه در كرمان در حال برگزاري است با اشاره به شرايط حال حاضر و جنگ  اقتصادي  كه از آن تحت عنوان تحريم‌هاي همه جانبه خارجي ياد مي شود افزود: امروز در شرايطي هستيم كه تحريمهاي همه جانبه شامل تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، مجلسين و دولت آمريكا، مجلس اتحاديه اروپا و چندين كشور مستقل ديگر  بر ما روا شده است  و در نتيجه صادرات نفتي به كمتر از نصف كاهش يافته است .
وي با بيان اينكه اين تحريمها در حوزه هاي ديگر نيز نمود پيداكرده است اظهار كرد:  از سويي نظام بانكي بين‌المللي به روي سيستم بانك مركزي و سيستم بانكي كشور بسته شده، و از سوي ديگر محدوديتهاي تردد كشتي‌ها و بنادر اعمال مي‌شود، نقل و انتقال وجوه از طرق طبيعي خارج گشته و حتي شركتهاي طرف قراردادها از ترس گرفتار شدن در تحريم آمريكا ، همكاري خود را با ايران متوقف و عملا سرمايه گذاري خارجي نيز متوقف شده است.
به گفته نعمت زاده ؛ كوچك شمردن اين محروميت جهاني را نبايد كم خطر انگاشت و اثرات مخرب آن را در روند توسعه كشور كمتر از جنگ نظامي دانست چرا كه تفاوت اين دو در آن است كه جنگ اقتصادي بدون خونريزي است.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه ، مانند هر مبارزه ديگري، برنامه‌ريزي، تعقل، هوشياري، مقاومت و ايستادگي را رمز موفقيت ارزيابي كرد و گفت:  وظيفه خطير وزارت صنعت، معدن و تجارت كه سهم مهمي در اقتصاد ملي دارد، عليرغم مواجهه با رشد منفي سال گذشته و ادامه آن در سالجاري بايد اولا نسبت به توقف روند رشد منفي و ثانيا بهبود شرايط اقدام كند.
وي افزود: اين اقدامات بايد در همه ابعاد از جمله  تلاش براي رفع  رشد منفي توليد ناخالص داخلي، رشد منفي توليدات صنعتي، رشد منفي اشتغال صنعتي، رشد منفي صادرات، رشد منفي بازار كسب و كار، رشد منفي رقابت پذيري و رشد منفي باز بودن اقتصاد  است كه جمع اين همه شرايط نامطلوب در كشور بي‌سابقه بوده از اين رو بايد در سهم خود و كمك به ساير دستگاههاي اقتصادي و اجرايي تلاش مضاعفي را بروز دهد.
وي گفت:  نقش دولت صرفا تدوين سياست‌هاي راهبردي كلان و نظارت بر اجراي قوانين و پيشرفت امور است  ليكن متأسفانه در شرايط خاص كنوني عملكرد ما به عنوان بخشي از دولت بايد به نحوي باشد كه از يك طرف پيگير چنين سياست‌ها بوده و از طرف ديگر فراموش نكنيم كه ما كماكان در ميدان جنگ هستيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت خطاب به مديران استاني از آنان خواست تا دراين شرايط تلاش بيشتري براي حصول اهداف از خود نشان دهند و دراين راستا نكاتي را متذكر شد.
به گفته نعمت زاده؛ افزايش روحيه وظيفه شناسي و خدمتگذاري، ايجاد شفافيت در همه امور اداري و انعكاس عملكردها ،تسريع امور در مواجه با مردم، ارتقاء سطح دانش و بينش در رابطه با وظايف اداري ،آشنايي كامل به قوانين و مقررات جهت انجام صحيح امور و ارتباط هر چه بيشتر با تشكل‌هاي تخصصي از جمله تاكيداتي است كه مديران استاني بايد به آن اهتمام ورزند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: