- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های ایمیدرو افزایش یافت

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران( ايميدرو)، از شروع به كار دولت يازدهم و طراحي استراتژي جديد،‌ ايميدرو با هدف پياده سازي اهداف سياست هاي اصل ۴۴ قانون اساسي،‌ سهم سرمايه گذاري شركت هاي بخش خصوصي در طرح ها را بين ۵۵ تا ۸۰ درصد افزايش داده كه اين امر به مشاركت بيشتر بخش خصوصي در توسعه اين حوزه انجاميده است و با اين سياست مسير تقويت توان شركت هاي تخصصي، در اين بخش هموار شده است.
بر اساس سياست هاي جديد، با مشاركت ۶۵درصدي بخش خصوصي در اجراي ۷طرح فولادي استاني، ايميدرو اكنون تنها ۳۵درصد از سهم اين طرح ها را در اختيار دارد به اين ترتيب گام بلندي جهت تحقق سياست هاي اصل ۴۴ قانون اساسي برداشته شده است..
از سوي ديگر هم اكنون طرح هاي توسعه معادن سنگان كه شامل واحد توليد كنسانتره ۲٫۴ ميليون تني و گندله سازي ۵ ميليون تني است با مشاركت ۵۱درصد بخش خصوصي و ۴۹درصدي ايميدرو در دست اجرا است. همچنين اجراي طرح الكترود فولادي كه يكي از پروژه هاي استراتژيك صنعت فولاد به شمار مي آيد را كنسرسيومي از شركت هاي خصوصي بر عهده گرفتند كه با توجه به مشاركت ۸۷درصدي شركت هاي خصوصي، ايميدرو تنها ۱۷درصد سهم آن را در اختيار دارد.
همچنين در اجراي سياست توانمند سازي بخش خصوصي،‌ طرح گرين كك (كك سبز) كه مورد استفاده كارخانه هاي توليد شمش آلومينيوم است با مشاركت ۸۰درصدي بخش خصوصي اجرايي شده و ايميدرو ۲۰درصد از سرمايه گذاري را انجام مي دهد.