- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

سنگ آهن چاه گز به قیمت ۱۳٫۴ دلار به بورس کالا می آید

مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی در روز دوشنبه (۱۶ آذر) سنگ آهن خود را در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می کند.

۵۵ هزار تن سنگ آهن چاه گز به قیمت ۱۳ دلار و ۴۰ سنت (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) دوشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران عرضه می شود.

ازجمله مشخصات این محموله می توان به عیار آن که ۶۰ درصد بوده و از نوع مگنتیتی است اشاره کرد.

همچنین از نظر دانه بندی این محموله ۵۰ درصد ریزدانه و ۵۰ درصد درشت دانه خواهد بود و در صورت فروش درب معدن چاه گز واقع در استان یزد به خریدار تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است چاه گز در آخرین عرضه خود در ۱۸ آبان ماه موفق به فروش ۵۵ هزار تن سنگ اهن به قیمت ۱۹ دلار و ۶۰ سنت شده بود.

البته قیمت پایه هر تن از محموله مذکور ۱۵ دلار و ۷۶ سنت بود که باوجود تضعیف بازار فولاد و به تبع آن سنگ آهن از بین دو متقاضی خرید، یکی از آنها موفق به خرید کالای فوق ۳٫۸۴ دلار بالاتر از قیمت پایه شد.

در حالی شرکت فلات مرکزی ایران عرضه سنگ اهن در هفته جاری خواهد کرد که قیمت های سنگ آهن به پایین ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است و رکود تازه ای از ابتدای تاسیس شاخص قیمت گذاری سنگ اهن از سال ۲۰۰۸ تاکنون به ثبت رسیده است.

حجم کل معاملات شرکت فلات مرکزی ایران ۳۷۰ هزار تن سنگ اهن از ۴۸۰ هزار تن عرضه صورت گرفته بود که ارزش آن نزدیک به ۹ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار می رسد.

لاز به ذکر است، کل حجم عرضه شده از سوی سنگ اهنی ها تا پایان هفته نخست آذر ماه در تالار صادراتی بورس کالای ایران درمجموع ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار تن بود که یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات سنگ آهنی ها نیز تا ۴ آذر ماه بیش از ۴۱ میلیون و ۹۲۹ هزار دلار بوده است.