- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

سند استراتژی معدن مورد نقد و بررسی قرار می گیرد

تمام صاحب نظران بخش معدن و صنايع معدني از امروز به مدت دو هفته مي‌توانند با ورود به پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت نقطه نظرات خود را نسبت به سند استراتژي معدن اعلام كنند.

به نقل از شاتا؛ معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اين خبر افزود: تمام دست اندركاران بخش معدن و صنايع معدني مي‌توانند با ورود به سامانه اينترنتي www.mimt.gov.ir ضمن مطالعه نسخه مديريتي سند استراتژي معدن، پيشنهادات و انتقادات خود را نسبت به بخش‌هاي مختلف اعلام كرده و آن را در اختيار تيم تدوين قرار دهند.

«وجيه الله جعفري» به تمامي كارشناسان و صاحب نظران اطمينان داد: تمامي گزارشاتي كه در اين مدت دريافت مي‌شود مورد مطالعه و بررسي قرار مي‌گيرند و درصورت تصويب، در سند استراتژي اعمال خواهند شد.

وي با بيان اينكه ويرايش شماره ۴ استراتژي معدن پس از ماه‌ها كار كارشناسي آماده شده تصريح كرد: اواخر سال گذشته ويرايش شماره ۳ استراتژي از سوي تيم تدوين تحويل داده‌ شد كه از همان موقع تا امروز اين سند در جلسات مختلف كارشناسي شده و مورد نقد و بررسي نهاد‌هاي اثرگذار بخش معدن مثل انجمن‌ها، تشكل‌ها، مراكز تخصصي و تحقيقاتي و همچنين اشخاص صاحب نظر نظير كارشناسان و اساتيد دانشگاهي قرار گرفت.

«جعفري» تاكيد كرد: اين سند اگرچه بارها مورد ارزيابي قرار گرفته است، اما كماكان اين فرصت و ظرفيت وجود دارد كه بازهم مورد نقد و بررسي قرار گيرد. از همين رو از تمامي دست‌اندركاران بخش معدن، دانشجويان، كارشناسان اين بخش كه به صورت تخصصي در اين حوزه فعاليت مي‌كنند درخواست مي‌كنيم ضمن مطالعه اين سند نقطه نظرات خود را از طريق پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما اعلام كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني كار تدوين تمام شده و از استراتژي معدن رونمايي مي‌شود، گفت: كار ما به هيچ وجه با رونمايي از استراتژي تمام نمي‌شود، بلكه اين تازه شروع كار است. يكي از ويژگي‌هاي سند استراتژي معدن پويايي و قابليت به روز رساني آن است. از همين رو، ما هيچ گاه كار به‌روز رساني استراتژي را تمام شده قلمداد نمي‌كنيم.

معاون وزير صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: برنامه ‌ريزي كرده‌ايم تا پس از دريافت نقطه نظرات كارشناساني كه در داخل يا خارج از كشور حضور دارند و تا به حال امكان حضور آنها در جلسات نقد استراتژي فراهم نشده، نسبت به بررسي اين نظرات اقدام كرده و پس اعمال آنها در سند،‌ از استراتژي معدن رونمايي كنيم.