مشاهده مطلب

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶      ۱             15078      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post

سنجش توانمندی بهیاران معدن چاه گز در یک دوره آموزشی

به منظور سنجش میزان آگاهی و آمادگی پرسنل بهداری معدن سنگ آهن چاه گز ،بهیاران این معدن با برگزاری یک دوره آمورشی ارزیابی شدند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی؛ ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارتقاء و افزایش سطح توانمندی امداد و نجات بهیاران بهداری معدن سنگ آهن چاه گز مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناس طب و بهداشت کار مجتمع در خصوص اجرای این برنامه گفت: به منظور نظارت بر خدمات امداد و نجات و سنجش میزان آگاهی و آمادگی پرسنل بهیار این معدن این دوره برگزار شد.

زهرا صادقی افزود: این دوره آموزشی با محوریت ارائه خدمات کمک های اولیه در خصوص فرد حادثه دیده و سقوط از ارتفاع بود که بهیاران با روش های اولیه امداد رسانی آشنا شدند.

صادقی گفت: بررسی آسیب های سر و ستون فقرات، آسیب های قفسه سینه و شکم و لگن، آسیب به استخوان و مفاصل و عضله، آتل بندی اندام، خونریزی و  مراقبت از زخم، پانسمان و بانداژ و روش انتقال به مراکز درمانی از جمله موضوعاتی بود که در این دوره تئوری- عملی بیان شد.

لازم بذکر است در ادامه این دوره آموزشی، یک مانور امداد و نجات در تعمیرگاه ماشین آلات سنگین شرکت معدنی مبین برگزار شد که پس از اتمام مانور، سرپرست بهداشت و محیط زیست مجتمع در خصوص اقدامات اولیه با فرد حادثه دیده مطالبی بیان کرد.

علیرضا رضایی با اشاره به آشنایی کمک های اولیه توسط افراد جامعه بخصوص افراد شاغل در معدن گفت: دانستن کمک های اولیه برای همه لازم است، همان قدر که نجات جان انسان بسیار مهم است.

رضایی خطاب به پرسنل و کارگران حاضر در معدن و تعمیرگاه گفت: حفظ خونسردی، سرعت عمل، آگاهی داشتن به کمکهای اولیه، کمک به بهبودی وضع بیمار، تسریع در انتقال به مراکز درمانی از جمله مواردی است که یک امدادگر باید رعایت کند و انجام دهد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید:

  1. خدا قوت به دوستان وتشکر از زحمات آقایان رضایی و آقابابایی وسر کار خانوم صادقی و همچنین از روابط عمومی مجتمع

    میلاد