- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

سمپوزیوم فولاد۹۳ در مجتمع صنعتی معدنی و گندله سازی اردکان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، هفدهمین سمپوزیوم فولاد با شعار “توسعه معادن و صنایع آهن و فولاد همگام با توسعه پایدار در اقتصاد غیرنفتی” روزهای ۵ و ۶ اسفندماه در مجتمع صنعتی معدنی و گندله سازی اردکان واقع در کیلومتر ۲۵ جاده نایین اردکان با حضور ۲۲ شرکت بزرگ معدنی و فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران برگزار شد.لازم به ذکر است که سازمان مدیریت صنعتی کشور اسامی ۵۰۰ شرکت برتر ایران را در سال جاری اعلام نمود.

در این سمپوزیوم مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با برپایی غرفه ای به معرفی محصولات ریزدانه ،درشت دانه و همچنین دستاورد های دیگر خود در زمینه اکتشاف و استخراج معدنی پرداخت.

رییس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران روز سه شنبه در این آیین ضمن بیان عملکرد انجمن گفت: افزایش تعداد شرکت های حاضر در سمپوزیوم نشان دهنده رشد اعضای انجمن است.
عباس نجفی زاده درباره چالش های پیش روی صنعت فولاد ایران افزود: رشد جهانی تولید فولاد، عدم وجود تکنولوژی های نوین، تغییر قوانین مالیاتی و الزامات زیست محیطی، صنعت فولاد ایران را با محدودیت هایی مواجه خواهد کرد.
وی دستیابی به فناوریهای جدید، کاهش قیمت تمام شده و دستیابی به تکنولوژی های ترکیبی را ضروری دانست و گفت: باید ضمن جذب نخبه ها به این صنعت، نیازهای مصرف کنندگان داخلی و خارجی را شناسایی کنیم.
وی تصریح کرد: استان یزد از لحاظ معدنی جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی دارد و به عنوان دومین استان معدن خیز کشور مطرح است.
بابایی با تشکر از همکاری انجمن اهن و فولاد و مجتمع صنعتی معدنی چادرملو برای برگزاری این مراسم گفت: این برای چهارمین بار است که این سمپوزیوم در یزد برگزار می شود و این نشان دهنده توسعه اهن و فولاد منطقه است.
دبیر اجرایی سمپوزیوم و مدیرعامل فولاد غدیر ایرانیان نیز این استان را دارای ظرفیت بالا برای توسعه صنعت فولاد ذکر کرد.
اسدالله فرشاد با بیان اینکه سمپوزیوم فولاد فرصتی برای خانواده معدن و صنایع معدنی است تا به طرح مشکلات و راهکارهای حل این مشکلات و عبور از بحران ها بپردازند تصریح کرد: هدف دیگر برگزاری سمپوزیوم فولاد ایجاد زمینه مناسب برای ارائه مقالات علمی و دستاوردهای تکنولوژیک این صنعت است.
وی افزود: در سرمایه گذاری های فولادی شرکت چادرملو از مدرن ترین سطح فناوری اروپایی شامل تنوا ایتالیا و کن کست آلمان استفاده شده است و امروز مجموعه چادرملو از یک مجموعه صرفا معدنی به مجموعه ای معدنی و صنعتی تبدیل شده که وارد حوزه فولادسازی نیز شده است.
فرشاد گفت: در کنار سمپوزیوم فولاد نمایشگاهی نیز با حضور همه فعالان صنعت فولاد برگزار شد که دارای ۱۰ هزار متر فضای عمومی بوده که ۵۰۰۰ متر آن فضای مفید زیرپوشش است این نمایشگاه بین اللملی با هدف نشان دادن توانمندی های بخش اهن و فولاد، دایر است.
دبیر علمی همایش هم در این مراسم، تعداد مقالات ارسال شده را ۲۹۲ مقاله ذکر کرد که این مقالات توسط ۷۴ داوراز اساتید و متخصصین بررسی می شوند که از بین آنها ۴۸ مقاله به شکل حضوری و ۶۸ مقاله به شکل پوستر ارایه خواهد شد.
علی اشرفی تعداد مقالات دانشگاهی را ۳۰ درصد، تحقیقاتی را ۴۷ درصد و مقالات مشترک صنعت و دانشگاه را ۲۳ درصد ذکر کرد.
وی به الزام وجود نقشه راه برای توسعه صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: رقبای ما همگی برای توسعه این صنعت نقشه راه مشخص داشته اند در غیر اینصورت، رشد مناسبی نخواهیم داشت.