مشاهده مطلب

      ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13390      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی ایمیدرو در اکتشافات جدید

رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: ایمیدرو برای انجام برنامه جدید اکتشاف در 4 سال گذشته، بیش از 4540 میلیارد ریال سرمایه صرف کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان به اهمیت انجام فعالیت های اکتشافی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع اکتشافات معدنی مدت ها مغفول مانده بود، در دولت یازدهم، تصمیم بر آن شد با هدف شناسایی توانمندی های معدنی کشور و افزایش میزان ذخایر مواد معدنی، برنامه وسیع ۲۵۰ هزار کیلومتر مربعی به اجرا در آید.

وی ادامه داد: ۱٫۰۸۰میلیارد ریال از رقم فوق مربوط به سال ۱۳۹۵ است که در بخش های مختلف این برنامه هزینه شده است. کرباسیان یادآور شد: در ابتدا، برخی به چشم تردید به این سطح از اکتشاف نگاه می کردند اما در حال حاضر نتایج اولیه استخراج شده و خبر از وجود ذخایر جدید معدنی می دهد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: نتایج مقدماتی تاکنون نشان از کشف ۴۵۰ میلیون تن ذخیره زغال سنگ ، ۳۵۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن و ۵۰ تن ذخیره می دهد. کرباسیان همچنین درباره همکاری شرکت های داخلی در اجرای این طرح گفت: در این برنامه حدود ۱۰۰ شرکت خصوصی داخلی مشغول اجرای پروژه های اکتشافی شدند و بخش های مختلف خدماتی،‌ فنی و مهندسی، پیمانکاری و … را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: افزایش همکاری با شرکت های صاحبنام خارجی که پس از برجام برای شرکت های ایرانی هموار شده بود، سبب استفاده از فناوری های جدید و به روز شد. در این میان عملیات های اکتشاف با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با دقت بالا، صورت گرفت که در سال های گذشته میسر نبود.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: