مشاهده مطلب

      ۰۱ مهر ۱۳۹۲      ۰             3188      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ از امروز برای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز آغاز شد.

*‌ تعداد دانش‌آموزان

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، کلاس اولی هستند.

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز درباره تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه گفت: امسال حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های متوسطه شامل دوره اول متوسطه (راهنمایی سابق) و دوره دوم متوسطه تحصیل خواهند کرد.

وی درباره تعداد دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی نیز بیان داشت: حدود ۴۵۰ هزار دانش‌آموز نیز در دوره پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

عبدالرسول شکیبافر، مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش در نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد دانش‌آموزان و مدارس عشایری کشور، اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان عشایری کشور بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار نفر است که ۴۶ درصد آنها دختر و ۵۴ درصد دیگر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از مجموع تعداد کل دانش‌آموزان عشایری، تعداد ۱۲۷ هزار نفر در مقطع ابتدایی، حدود ۲۳ هزار نفر در دوره متوسطه اول و مابقی در دوره متوسطه دوم در مدارس سیار، نیمه سیار و ثابت مشغول به تحصیل هستند. به گفته شکیبافر، بیش از ۱۵ هزار پرسنل که شامل معلم و کارکنان آموزش و پرورش عشایری هستند در این قسمت فعالیت دارند.

مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش به تعداد مدارس تفکیک شده عشایری اشاره کرد و ادامه داد: تعداد ۹۰۰ مدرسه سیار، بیش از ۱۰۰۰ مدرسه نیمه سیار و ۳۶۰۰ مدرسه ثابت عشایری در کشور وجود دارد؛ همچنین ۱۷۴ مدرسه شبانه‌روزی عشایری در کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه استان‌هایی در کشور بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند، تصریح کرد: استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمان، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی عشایری را دارا هستند.

* تجهیزات مدارس

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امسال در جهت بهسازی مدارس نیز اقدام کرده است؛ ضمن اینکه مدارس جدیدالاحداث کشور نیز به طور کامل و با تجهیزات جدید تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

امسال، سازمان نوسازی مدارس کشور بخاری تابشی برقی هم برای مدارس تهیه کرده است؛ مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل اعتبارات قبلی سازمان نوسازی مدارس تعداد ۴۵ هزار بخاری برقی تابشی برای مدارسی که سیستم‌های گرمایشی آنها نیاز به بهسازی داشت، سفارش داده شده است.

رئیسی ادامه داد: تعداد ۱۵ هزار عدد از این بخاری‌های برقی تابشی خریداری و ۳۰ هزار عدد دیگر نیز در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار خواهد گرفت.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توزیع بخاری‌های برقی تابشی بر اساس اولویت‌بندی با استانهای سردسیر کشور است، تصریح کرد: مدارس روستایی و همچنین مدارس استان آذربایجان‌شرقی و دیگر مناطق سردسیر کشور در اولویت اختصاص بخاری‌های برقی تابشی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: اگر اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای بهسازی سیستم‌های گرمایشی اختصاص داده شده است به موقع در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم تعداد بیشتری از مدارس را به این بخاری‌های استاندارد مجهز کنیم.

* فعلاً آموزش و پرورش سرپرست دارد

در حال حاضر آموزش و پرورش توسط علی‌اصغر فانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود و قرار است تا طی‌ هفته‌های آتی، رئیس‌جمهور، گزینه پیشنهادی خود را برای آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.

امیدواریم این اتفاق هر چه سریع‌تر صورت گیرد تا وزارت آموزش و پرورش با صلابت و بدون دغدغه، سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ را ادامه دهد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: