مشاهده مطلب

      ۱۷ دی ۱۳۹۱      ۰             1377      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
مديرعامل مجتمع آلومينيوم المهدي اعلام كرد

زیر ساخت ها برای جذب سرمایه در صنعت آلومینیوم فراهم است

مديرعامل مجتمع آلومينيوم المهدي اعلام كرد: با توجه به برنامه چشم انداز صنعت آلومينيوم براي دستيابي به ظرفيت يك ميليون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴ ، اكنون زيرساخت ها براي جذب سرمايه در صنعت آلومينيوم فراهم است.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، علي اكبر گلكار گفت: در حال حاضر تمام زيرساخت ها به لحاظ جانمايي، آب و برق و … در آلومينيوم هرمزآل براي سرمايه گذاري فراهم است ضمن اينكه نزديكي به آبراه هاي بين المللي ، بهترين موقعيت براي جذب سرمايه در اين صنعت محسوب مي شود.
وي با اشاره به برگزاري همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني ايران تصريح كرد: برگزاري اين همايش و نمايشگاه سبب رشد و توسعه همكاري ها خواهد شد زيرا كه محلي براي تبادل نظر، انتقال تجارب متخصصان و بيان دستاوردهاي جديد صنايع مختلف از جمله صنعت آلومينيوم است.
گلكار گفت: در چنين همايش هايي دغدغه ها، چالش، فرصت ها و تهديدها در هر صنعتي جلوه مي كند و به عبارت ديگر محلي براي تبلور رشد پايدار و توسعه صنعت است.
وي افزود: در همايش و نمايشگاه ها است كه مي توان استعدادهاي شكوفا را كشف كرد و از كمبودهاي احتمالي، وجود زمينه هاي علمي ، شغلي و … آگاه شد. وي در ادامه به تلاش هاي صنعت آلومينيوم براي حركت در مسير خودكفايي و بومي سازي اشاره كرد و افزود: يكي از برنامه هاي جدي كه در دستور كار صنعت آلومينيوم به عنوان يك صنعت استرات‍ژيك است، بومي سازي در ۲ مقوله تامين مواد اوليه از داخل و ديگري تلاش براي ساخت داخل كردن قطعات مورد نياز است.گلكار تصريح كرد: به اعتقاد من بومي سازي تكنولو‍ژي ، مهمترين بومي سازي است و چنانچه اهداف صنعت آلومينيوم در افق ۱۴۰۴ در افزايش ظرفيت توليد آلومينيوم را محقق كنيم، به سمت بومي كردن صنعت آلومينيوم مشابه صنعت فولاد خواهيم رفت. همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني ايران روزهاي ۲۶ تا ۲۸ دي ماه جاري در تهران برگزار مي شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: