مشاهده مطلب

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13567      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
خوشرو:

زنان قربانیان اصلی بحران های اخیر خاورمیانه و تحریم های ظالمانه هستند

نیویورک-ایرنا- سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، زنان را یکی از قربانیان اصلی بحران های اخیر خاورمیانه و از جمله تحریم های ظالمانه دانست.

به گزارش ایرنا، غلامعلی خوشروسفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درنشست روزدوشنبه شورای امنیت این سازمان که به منظور بحث پیرامون موضوع’خشونت علیه زنان در درگیری ها’ برگزار شد ضمن ابراز تاسف از ادامه بحران های جاری در خاورمیانه تداوم این بحران ها را نفرت انگیز خواند و افزود: زنان منطقه خاور میانه با هراس و وحشت عظیمی که ناشی از اقدامات برخاسته از تفکرات تکفیری گروه های تروریستی و افراطی است، زندگی می کنند.
خوشرو افزود: گروه های تروریستی به شکلی سازمان یافته و با توسل به روش هایی نظیر برده داری، تجاوز جنسی و بهره برداریهای جنسی زنان را آماج ستمگری های خود قرار داده اند.
نماینده کشورمان در ادامه تاکید کرد که زنان در فضایی آکنده از ترس، تهدید ، بیگانه هراسی و نژاد پرستی طبعا به نخستین و مهمترین قربانیان تبدیل می شوند.
وی افزود: وقتی زنی در معرض خطر خشونت های جنسی قرار می گیرد نه تنها فرصت های امروز بلکه همه فرصت های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی خود در آینده را نیز از دست می دهد.
خوشرو اعمال تحریم های ظالمانه علیه سایر کشور ها را نوعی مجازات دسته جمعی علیه آحاد مردم این کشور ها توصیف کرد که به نقض اشکار حقوق اولیه انسانی همه اقشار اجتماعی و بویژه زنان دراین کشور ها منجر می شود.
نماینده کشورمان با انتقاد صریح از برخورد های دو گانه جامعه بین المللی با موضوع زنان در خاور میانه گفت: سیاست های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین و ادامه محاصره ظالمانه غزه نقض آشکار حقوق فلسطینیان و از جمله زنان فلسطینی است.
خوشرو در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اوضاع اسفبار یمن گفت که زنان این کشور همچنان در معرض حملات هوایی بی رحمانه علیه این کشور هستند.
وی یاد آور شد: تهاجمات گروه ائتلاف به رهبری سعودی هاعلیه یمن در دو سال گذشته بیش از ۱۰هزار کشته غیر نظامی بجای گذاشته و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم این کشور را مجروح کرده که۲هزار و ۲۶۰ کودک و یک هزار و ۶۷۷زن یمنی جزو قربانیان این جنایت ها بوده اند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: