- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

زمینه حضور بخش خصوصی در بخش معدن بیشتر شده است

رييس سازمان نظام مهندسي معدن از افزايش حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در معادن طي سالهاي اخير خبرداد.
به گزارش ايميدرو از «شاتا»، «هرمز ناصرنيا» با بيان اينكه در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون جديد معادن، زمينه حضور بخش خصوصي در بخش معدن بيشتر شده است افزود: با سرمايه گذاري و حمايت هاي بيشتر در بخش صنايع معدني، حضور بخش خصوصي در فعاليت هاي معدني افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه ۲۶ دي ماه همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني برگزار خواهد شد گفت: سازمان نظام مهندسي معدن در راستاي يكي از وظايف خود كه جلب مشاركت و حمايت از سرمايه گذاري در فعاليت هاي معدني است اين نمايشگاه را برگزار مي كند و در نظر است تا درصورت مطلوب بودن نتايج، اين نمايشگاه هر ساله برگزار شود.
رييس سازمان نظام مهندسي معدن هدف از برگزاري اين همايش و نمايشگاه را ارائه آخرين تجهيزات، تكنولوژي، ماشين آلات و خدمات داخلي و خارجي در بخش معدن و صنايع معدني و امكانات بالقوه كشور و ذخاير آن عنوان كرد و افزود: اين نمايشگاه مي تواند فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني را به سرمايه گذاران معرفي كند.
وي ادامه داد: نمايشگاه و همايش هايي از اين دست در بخش معدن و صنايع معدني مي تواند فرهنگ سرمايه گذاري در اين بخش پر مزيت اقتصاد كشور را نهادينه كند.
وي همچنين در بخش پاياني سخنانش بر ورود افراد متخصص به بخش معدن تأكيد كرد و افزود: هم در قانون جديد معادن و هم در آئين نامه آن، صلاحيت افراد براي واگذاري معادن و همچنين اكتشاف ديده شده است.
وي گفت: در ۳ سال گذشته ورود افراد متخصص به بخش معدن رشد چشمگيري داشته است و سعي شده تا فضا براي ورود اين افراد شفافتر شود.