مشاهده مطلب

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳      ۰             4851      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

هواداران تیم پرسپولیس از صبح امروز خبرهای خوشی را از تحولات تیم مورد علاقه‌شان نمی‌شنوند. از زمانی که جلسه هیئت مدیره با حضور سیاسی، خواجه وند، منتقمی و رحیمی برگزار شد بازار شایعات در مورد سرنوشت تیم پرسپولیس قوت گرفت. هر لحظه خبری تائید نشده در مورد سرنوشت پرسپولیس، کادر فنی و حتی مدیر عامل این تیم منتشر می‌شد تا اینکه بالاخره خبر مهم امروز سرحپوشان بیرون آمد.

علی دایی برکنار شد و رحیمی هم به خاطر حمایت از علی دایی باید برود.

گزارش زیر اخبار امروز تغییرات گسترده در پرسپولیس تهران است، تیمی که حالا دو سرمربی را به خود می‌بیند و یک مدیر عامل دارد و یک سرپرست.

* حاشیه های تمرین عصر امروز سرخپوشان؛

دایی نامه برکناریش را پس فرستاد!/درخشان با همراهی پلیس از درب پشتی ورزشگاه خارج شد

تمرین پرسپولیس امروز آبستن حوادث زیادی بود.

پس از حضور دایی و دستیارانش در تمرین پرسپولیس تماشاگران ضمن حمایت از دایی خواستار کنار گذاشتن درخشان شدند و علیه وی و هیات مدیره شعار دادند.

سیاسی و درخشان در زمین تمرین حاضر شدند.

مسئول حراست وزارت ورزش و جوانان در درفشی فر حضور یافت.

سیاسی نیز به همراه درخشان به رختکن پرسپولیس رفتند.

بین هواداران دایی و درخشان درگیری بوجود آمد.

علی دایی، سیاسی، منتقمی و درخشان در رختکن پرسپولیس حضور یافتند.

درخشان، عبدی را به عنوان دستیارش معرفی کرد.

هواداران در نزدیکی رختکن پرسپولیس ازدحام کردند.

ماساژورهای پرسپولیس محل تمرین را ترک کردند.

با وجود اینکه علی دایی حکم برکناریش را دریافت کرده است ولی کماکان شعارها علیه درخشان ادامه دارد.

علی دایی نامه برکناری خود را پس فرستاد چرا که با امضای منتقمی بود و حکم سرپرستی منتقمی هنوز صادر نشده است. دایی برای حکم برکناریش امضای معتبر می خواهد.

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس بلا تکلیف و تعدادی نیز درفشی فر را ترک کردند.

حمید درخشان به همراه کادر مدیریتی پرسپولیس، به دلیل اعتراض هواداران، از درب پشتی ورزشگاه و با همراهی پلیس خارج شدند.

درخشان در جلسه با کادر فنی دایی پیشنهاد داد آنها می توانند بمانند، اما توافقی حاصل نشد.

علی دایی اعلام کرد فردا تمرین را ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می کنیم.

* علی دایی: افتخار می‌کنم یک روز احمدی نژاد مرا از تیم ملی برکنار گذاشت امروز وزیر این کار را کرد

علی دایی گفت: به نظر من چیز خاصی به وجود نیامده من را برکنار کنند یا نکنند در هیچ مقطع دنبال این حاشیه‌ها نبودم. مسائلی که از اواخر اسفند سال گذشته برای تیم ما ایجاد شده بود با حضور رحیمی در پرسپولیس تشدید شد. من به نظرشان احترام می‌گذارم ولی باید این مسئله را به طور رسمی به من اعلام کنند. این پازل و برنامه ها از قبل برای ما چیده شده بود.

وی ادامه داد: مسئله مهمی که هست من افتخار می‌کنم روزی احمدی نژاد مرا از تیم ملی کنار گذاشت و حالا هم وزیر ورزش مرا از پرسپولیس کنار گذاشت. فقط دلم برای فوتبال می‌سوزد. شما اگر روزنامه‌ها را بخوانید چنین اتفاقاتی قابل پیش‌بینی بود چون در این مقطع پرسپولیس بازی دارد خیلی نمی‌خواهم وار حواشی شوم. تیم ما تازه راه افتاده بود و بازی در تهران دارد که خیلی برایمان مهم است.

دایی گفت: من به بازیکنانم ایمان دارم و از هواداران خواهش می‌کنم که مرا فراموش کنند و از تیم حمایت کنند. خیلی‌ها رحیمی را نمی‌شاند و گذشت زمان همه چیز را نشان خواهد داد. رحیمی خیلی مردتر از آن بود که فکر می‌کردم. برخلاف خیلی‌ها که برج‌ساز هستند و به فوتبال آمده‌اند

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و حالا روزهای آسانی را پیش رو داشتیم که نگذاشتند. اگر دایی را نمی‌خواهند باید رسما اعلام کنند.

*رحیمی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:
همه بسیج شده‌اند آبروی دایی را ببرند / با ابلاغ من دایی باید سر تمرین تیم حاضر شود / یک بساز و بفروش تصمیم‌هایی می‌گیرد که با عقل و روان سالم منافات دارد

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص شایعه برکناری‌اش گفت: برایم سوال است که چگونه وقتی هنوز جلسه هییت مدیره برگزار نشده مرا برکنار کرده‌اند.
رحیمی افزود: همه دست به دست هم داده‌اند و برای برکناری و ریختن آبروی علی دایی بسیج شده‌اند‌.
وی گفت‌: نمی‌دانم چگونه می‌شود بدون تشکیل جلسه هییت مدیره مرا برکنار کرد‌.
رحیمی خاطرنشان کرد‌: از نظر من مدیرعامل، دایی همچنان سرمربی تیم است و این حرمت گذاشتن به سرمربی تیم است و مسئله من همین است‌، من اگر هم برکنار شوم مشکلی ندارم ولی تا هستم دایی سرمربی تیم من است و از او حمایت می‌کنم.
وی افزود: روی صحبت من با رئیس جمهور است، آقای روحانی یک بساز و بفروش در حال تصمیم‌گیری برای پرسپولیس و قهرمان ملی است. این فاجعه است و باید کاری کرد.
وی تصریح کرد: من استعفا نداده و همچنان بر سر کارم حضور دارم و نمی دانم چگونه برای منتقمی حکم سرپرستی صادر شده است در ضمن علی دایی با ابلاغ من باید عصر امروز بر سر تمرین حاضر شود .

*سیاسی : وزارت ورزش دخالتی در تصمیمات ما ندارد / به رحیمی گفتیم مصوبات اجرا نشود برکنار می شوی
حمیدرضا سیاسی پس از پایان جلسه هیئت مدیره پرسپولیس در خصوص برکناری علی دایی، گفت: با توجه به نتایج اخیر، هیئت مدیره باشگاه تصمیم به برکناری دایی گرفت.  حمید درخشان امروز تیم را تحویل می‌گیرد تا کارش را آغاز کند.
رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که رحیمی مدعی شده که او باعث برکناری علی دایی شده، گفت: این تصمیم را من نگرفتم و تصمیمی بود که هیئت مدیره گرفت. سیاسی در خصوص اظهارات رحیمی مبنی بر اینکه به مدیرعامل پرسپولیس گفته یا دایی را برکنار کن و یا خودت از مدیرعاملی پرسپولیس کنار می‌روی، خاطرنشان کرد: خدمت رحیمی گفتم که اگر مصوبات هیئت مدیره را اجرایی نکند از سمت خود برکنار خواهد شد. ضمن اینکه تا این لحظه علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است.

دقایقی بعد: حکم سرپرستی پرسپولیس به منتقنی رسید و رحیمی رسما برکنار شد

*منتقمی: شاید گزینه مدیرعاملی پرسپولیس باشم / هنوز به خودم پیشنهاد نداده اند
قائم مقام باشگاه پرسپولیس در خصوص پیشنهاد مدیرعاملی این باشگاه گفت:در حال حاضر مسولان صحبتی در این خصوص با من نکرده اند تا در مورد آن تصمیم گیری کنم .
بهروز منتقمی افزود : با توجه به اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس و احتمال برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم و همچنین رحیمی از سمت مدیرعاملی انتخاب اینجانب به عنوان مدیرعامل جدید تیم وجود دارد البته هنوز پیشنهاد رسمی در این زمینه دریافت نکرده ام تا بخواهم در مورد آن اظهار نظر کنم.
وی در ادامه بیان کرد: من چند روز در تعطیلات به سر می بردم و در جلسات هیات مدیره حضور نداشتم و از تصمیمات هیات مدیره باخبر نیستم.
وی درباره تغییر و تحولات در مدیریت و کادر فنی پرسپولیس تصریح کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم چرا که در جلسات هیات مدیره حاضر نبودم تا از کم و کیف ماجرا خبر داشته باشم .منتقمی خاطرنشان کرد: به هر حال مسولان هنوز پیشنهادی به من نداده اند تا آن را بررسی کنم .

*عابدینی : با من در مورد مدیرعاملی پرسپولیس صحبت کرده اند / درخشان گزینه مناسبی برای پرسپولیس است

مدیرعامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص پیشنهاد مدیرعاملی این باشگاه گفت: صحبت های زیادی با من شده است اما هنوز چیزی مشخص نیست .
امیر عابدینی افزود: اخیرا صحبت های زیادی با من در این خصوص شده است اما هنوز چیزی مشخص نیست .وی ادامه داد : متاسفانه تیم فوتبال پرسپولیس اکنون در شرایط خوبی به سر نمی برد و امیدوارم شخصی عهده دار مدیریت این باشگاه شود که بتواند مشکلات آنرا رفع کند.
وی در خصوص جایگزینی درخشان به جای علی دایی خاطرنشان کرد: به هر حال قرار بر برکناری دایی است و صحبت هایی از حضور درخشان به جای وی مطرح است ولی باید بگویم که پرسپولیس تیم بزرگی است و بر عهده گرفتن مسولیت این تیم کار سختی است .

*خواجه وند: هییت مدیره برای برکناری علی دایی به حد نصاب رسید

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: جسله ای که برای برکناری علی دایی تشکیل شده بود به حد نصاب رسیده بود.
مهدی خواجه وند افزود : طی نشستی که روز گذشته با اعضای هییت مدیره پرسپولیس داشتیم برای برکناری علی دایی تصمیم گیری شد که برای این رای گیری نشست به حد نصاب رسید .وی گفت : درخشان سرمربی موقت پرسپولیس است تا زمانی که تصمیم گیری نهایی گرفته شود و در ضمن به هیچ وجه قبول ندارم که رحیمی برکنار شده است، رحیمی از مدیران با تجربه ای است که من در این چند سال مانند او ندیده ام .

براساس شنیده ها، در تمرین عصر امروز پرسپولیس حمید درخشان ، حسین عبدی و بهروز رهبری فرد حضور خواهند داشت و بازیکنان را تمرین می دهند و این در صورتی است که رهبری فرد مدرک مربیگری ندارد .

*وزارت ورزش و جوانان اظهارات مدیر عامل پرسپولیس را تکذیب کرد
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بیانیه اخیر مدیر عامل پرسپولیس مبنی بر دخالت این وزارتخانه در تصمیمات هیات مدیره این باشگاه را نادرست دانست.
در بیانیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان امده است : اظهارات  رحیمی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر دستور وزیر محترم ورزش و جوانان به هیات مدیره باشگاه برای برکناری سرمربی تیم و تهدید وی به کناری از مدیر عاملی در صورت اجرا نشدن این تصمیم کذب محض است و ناشی از فرافکنی مدیریتی ایشان برای حل  مسایل باشگاه مردمی پرسپولیس می باشد .   درادامه  این بیانیه آمده است :
از انجاییکه مشی  گودرزی بر شفافیت و استقلال هیات مدیره در تصمیم گیری و حل مشکلات و مسایل باشگاه می باشد طرح چنین مواردی به جای پذیرفتن مسئولیت ، تلاشی برای مقصر جلوه دادن دیگران و بویژه وزیر ورزش برای پاسخگویی در مقابل هواداران به نظر می رسد و چه خوب بود مدیر عامل پرسپولیس مشخص کند کی و کجا چنین دستوراتی را کتبا یا شفاهی از وزیر ورزش و جوانان دیده یا شنیده است !   مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اعلام می دارد وزارت  ورزش و جوانان به هیچ عنوان در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالتی ندارد و هیات مدیره این باشگاه ها را مسئول امور می داند و مهمترین دغدغه دکتر گودرزی ادامه روند واگذاری و خصوصی سازی دوباشگاه است  و امیدواریم با مساعدت وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در پاییز امسال و طی روند قانونی سهام دوباشگاه به علاقمندان واگذار شود .

گفتنی است ؛ گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل باشگاه پرسپولیس حکایت از درگیری میان هوادران علی دایی مقابل درب باشگاه دارد.

**تمرین امروز پرسپولیس و رویارویی هواداران دایی، درخشان

هواداران دایی و درخشان امروز در تمرین پرسپولیس حضور خواهند داشت.

با توجه به قطعی شدن تغییرات و اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس مبنی بر برکناری دایی و رحیمی و اعلام سرمربیگری درخشان و مدیر عامل منتقمی به احتمال فراوان ادامه درگیری‌های هواداران دایی و درخشان به محل تمرین پرسپولیس کشیده خواهد شد.

سکوت دایی تا این لحظه اتفاقات بعد از ظهر تمرین پرسپولیس را مبهم تر خواهد کرد.

با توجه به حضور افتخاری محمود خوردبین به عنوان سرپرست و حسین عبدی و بهروز رهبری فرد به عنوان دستیاران درخشان شاید تمرین بعد از ظهر دچار چالش جدید و درگیری شود که البته هواداران نیز باید با سعد صدر موضوع را قبول کنند به هر حال تغییرات در فوتبال امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

**منتقمی: در مورد تغییر و تحولات اطلاعی ندارم/ نمی‌دانم رحیمی برکنار شده یا استعفا داده

بهروز متقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس در حال ورود به باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: من از این تغییرات رخ داده در باشگاه اطلاعی ندارم و هنوز اطلاعی ندارم که رحیمی خودش استعفا داده یا وی را برکنار کرده اند. باید در جلسه شرکت کنم و ببینم چه اتفاقی افتاده است.

**درخشان در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:
از پروین رخصت گرفتم، از دایی هم می‌گیرم/همه اتفاقات امروز افتاد و پیش‌زمینه نداشت

حمید درخشان که امروز به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شد گفت: همه اتفاقاتی که امروز در باشگاه پرسپولیس افتاد غیرمنتظره بود و هیچ پیش‌زمینه‌ای قبل از آن به وجود نیامده بود.

حمید درخشان سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرسپولیس خانه من است و هر زمان که به من احتیاج داشته باشد در خدمت این تیم هستم اما به خداوند قسم می‌خورم که تمام اتفاقات امروز افتاد و پیش‌زمینه قبلی نداشت.

وی ادامه داد: از هیئت مدیره باشگاه با من تماس گرفتند و از من خواستند که به جلسه بروم و در جلسه هم به توافق کامل رسیدیم و امروز به همراه اعضای هیئت مدیره به تمرین پرسپولیس می‌روم.

درخشان در پاسخ به این که آیا نگران انتقادات و حتی رویارویی با دایی نیستید گفت: من از علی پروین رخصت گرفتم و از دیگر پیشکسوتان هم رخصت می‌خواهم و اگر دایی را هم ببینم از وی نیز رخصت خواهم گرفت.

درخشان در مورد مشکلات سقف بودجه باشگاه برای قرارداد گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و در این باره باید باشگاه با من صحبت کند اما من توافق کردم که یک فصل در تیم پرسپولیس باشم و مشکلات این تیم را برطرف کنم.

وی در مورد قول قهرمانی برای پرسپولیس گفت: آقای فرکی وقتی به سپاهان ملحق شد قول قهرمانی داد اما من قول قهرمانی پرسپولیس را نمی‌دهم چرا که این تیم مشکلات زیادی دارد و باید بررسی شود.

درخشان در پایان گفت: همه پرسپولیسی‌ها تاج سر من هستند و هر چه بگویند عمل می‌کنم ضمن اینکه در مورد مایلی کهن هم نمی‌دانم منظورش از اشاعه دلالی بازی در پرسپولیس با چه کسی بوده است.

شایعات برکناری دایی قوت گرفت / حمایت از دایی برابر با برکناری
گفته می‌شود در جلسه امروز اعضای هیئت مدیره پرسپولیس که با حضور سیاسی، کاظم پور، خواجه وند و رحیمی مدیر عامل پرسپولیس برگزار شده اعضا به این نتیجه رسیده‌اند که با دایی قطع همکاری کنند و به احتمال فراوان علی دایی برکنار خواهد شد.

بنابراین گزارش، اما باز هم با وجود انتشار برخی اخبار غیر رسمی و تائید نشده قطع همکاری و یا ادامه همکاری سرمربی سرخ‌ها بستگی به نظر مدیرعامل دارد. گفته می‌شود در صورتیکه رحیمی با برکنار دایی مخالفت کند خودش نیز در خطر برکنار قرار می‌گیرد.

بنابر اخبار واصله از باشگاه پرسپولیس اعضا حتی جانشین رحیمی را نیز انتخاب کرده‌اند و در صورت مخالفت رحیمی با برکناری دایی، او نیز برکنار و منتغمی، قائم مقام رویانیان مدیر عامل سابق پرسپولیسی‌ها، جایگزین او خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده: پس از پایان جلسه امروز در باشگاه پرسپولیس اعضا باشگاه را ترک کرده‌اند و به احتمال فراوان به وزارت ورزش خواهند رفته‌اند تا شاید تکلیف نهایی پرسپولیس در وزارت ورزش مشخص شود.
براساس گزارش ها : حکم سرپرستی منتقمی صادر شده و همچنین جلسه تودیع و معارفه سرمربی و مدیرعامل جدید باشگاه در تمرین عصر امروز تیم پرسپولیس انجام خواهد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: