مشاهده مطلب

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱      ۰             531      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موسسات و خبرگزاری‌های مختلف اقدام به انجام نظرسنجی‌های روزانه درباره نامزدهای این رقابت‌ها می‌کنند و بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط رویترز و موسسه “آی پی اس او اس” حکایت از رقابت نزدیک اوباما و رامنی دارد.

بنابراین در فاصله سه هفته مانده تا انتخابات ۶ نوامبر، “باراک اوباما” ۴۷ درصد از آرای مردم آمریکا را در حساب خود دارد و “میت رامنی” نامزد جمهوری‌خواهان ۴۵ درصد از آرا را در اختیار دارد.

پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی، وضعیت به نفع رامنی شده به طوری که در برخی از نظرسنجی‌ها رامنی از اوباما پیشی گرفته است.

در دومین مناظره انتخاباتی اوباما و رامنی، سیاست خارجی یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهای آنها خواهد بود و این در حالی است که در روزهای گذشته “میت رامنی” و “پل رایان” معاون وی، انتقادات تندی را در حوزه سیاست خارجی متوجه اوباما کرده‌اند.

مهمترین موضوعی که رامنی و رایان روی آن تمرکز کرده اند بحث کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی است. در همین رابطه “هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا برای کم کردن فشارها بر اوباما، اعلام کرد که مسوولیت فاجعه به بار آمده در لیبی را بر عهده می‌گیرد.

در همین رابطه رویترز و موسسه “آی.پی.اس.او.اس” پرسشی را نیز درباره سیاست‌های اوباما و رامنی در برخورد با تروریست‌ها مطرح کرده ۳۷ درصد از افرادی که نام خود را برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند اعلام کرده اند که از سیاست‌های اوباما حمایت می‌کنند.

برهمین اساس ۳۵ درصد از این افراد نیز گفته‌اند که از سیاست‌های رامنی حمایت می کنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: