مشاهده مطلب

      ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲      ۰             2106      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۳۸ درصدی صادرات صنایع معدنی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این سال صادرات کلینکر رشد ۲۳ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا، ? وجیه اله جعفری? عصر شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه واگذاری بخشی از وظایف مدیریتی تنظیم بازار و صادرات سیمان به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان پیش بینی کرد که با بهره برداری از طرح های جدید در سال جاری، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده شود.

وی میزان صادرات سیمان در سال گذشته را ۱۳٫۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: مجموع ذخایر مواد اولیه برای صنایع سیمان شامل سنگ های ساختمانی، مواد آهک یا بخشی از آن می باشد که ۶۵ درصد از این ذخایر شناخته شده است و استخراج نیز به همین میزان می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز گفت که حرکت رو به جلو و جهش و جایگاه ویژه در صنعت سیمان به دلیل همدلی صنعت گران و مسئولان دولتی است.

به گفته وی، در حالی که در مقطعی سیمان دچار مشکلاتی در تولید و بازار بود، اما در سال های اخیر کاملا این وضعیت بهبود یافته و شاهد تحول در حوزه صنعت سیمان هستیم.

جعفری، ظرفیت بیش از ۷۶ میلیون تن سیمان در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد تا این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۱۱۰ میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه، صنعت سیمان می تواند الگویی برای سایر مجموعه واحدهای صنعتی دیگر برای رسیدن به خود کفایی باشد، گفت: باید شرایط مشابه سیمان را برای سایر صنایع فراهم کرد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: