مشاهده مطلب

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵      ۰             7136      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رشد ۲۱ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن معادن بزرگ

شرکت های بزرگ معدنی طی نیمه نخست سال 95، میزان تولید کنسانتره آهن و سنگ آهن خام را به ترتیب 21 و 10 درصد افزایش دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، ۱۵ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۹۰ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۱۰۵ تن بود.

در میان شرکت های تولیدکننده، «چادرملو» ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۳۵ تن، «گل گهر» ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۶۰ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۱۴ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۴ تن و «سنگان» ۶۹۹ هزار و ۴۱۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

رشد ۱۰ درصدی تولید سنگ آهن خام

همچنین طی مدت یاد شده از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، ۱۶ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۳۶۶ تن سنگ آهن خام تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۱۵ میلیون و ۵ هزار و ۸۳۵ تن)، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد. از این میزان، میزان تولید شرکت «گل گهر» ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۵۶ تن، «چادرملو» ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۸۳۵ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۴۲ تن، «سنگان» یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۳۷۲ تن، «جلال آباد» ۵۳۴ هزار و ۵۰۳ تن، «فلات مرکزی» ۶۷۳هزار و ۴۵۸ تن  بود.

تولید دانه بندی

۷ شرکت بزرگ معدنی طی ۶ ماهه نخست امسال، ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۶۵ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۴۴۵ تن)، ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد. از این میزان، شرکت سنگان «یک میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۴ تن»، مرکزی «۸۷۸ هزار و ۲۵۰ تن»، جلال آباد «۵۳۴ هزار و ۵۰۳ تن»، فلات مرکزی «۳۷۹ هزار و ۶۱۷ تن»، میشدوان «۲۹۳ هزار و ۸۴۱ تن» و چادرملو ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن تولید کرده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: