- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

رشد ۱۹درصدی تولید شرکت فولاد مبارکه نسبت به برنامه های پیش بینی شده

معاون فروش و بازاريابي شركت فولاد مباركه اصفهان از رشد ۱۹درصدي توليد شركت فولاد مباركه نسبت به برنامه هاي پيش بيني شده خبر داد.
علي شريفي با اعلام اين مطلب،‌ افزود: ميزان توليد اين شركت از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه بيش از سه ميليون و ۵۹۵هزار تن بوده است كه كمتر از هشت درصد از اين مقدار صادر شده است.
وي اضافه كرد: صادرات محصولات توليدي اين شركت را عمدتا محصولاتي تشكيل مي دهد كه كاربرد داخلي ندارد و از طريق ايجاد ارزش افزوده به ساير كشورها صادر مي شود.
وي متذكر شد: به منظور جلوگيري از ورود آسيب و لطمه به بازار داخلي، پايه و اساس صادرات محصولات فولادي اين شركت را افزايش توليد تشكيل مي دهد.
شريفي با اعلام اينكه شركت فولاد مباركه از ابتداي سال جاري تا پايان مهرماه ۹درصد افزايش توليد را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه كرده است، اذعان داشت: اين افزايش توليد ناشي از كسب ركوردهاي متعدد و تلاش مضاعف كاركنان اين مجموعه صنعتي بوده است.
وي همچنين با تاكيد بر ضرورت ادامه دار بودن روند صادرات محصولات فولادي، اضافه کرد: به منظور حفظ مشتريان خارجي كه به دنبال تلاش هاي ۲۰ ساله حاصل شده است و نيز براي حفظ برند جهاني اين صنعت، ناگزير از ادامه روند صادرات به ساير كشورها هستيم.
معاون فروش و بازاريابي شركت فولاد مباركه اصفهان با اشاره به جايگاه مناسب صنعت فولاد ايران در بازارهاي جهاني، ابراز داشت: توليد فولاد خام كشور در زمان ركود جهاني بيش از ۹٫۸درصد افزايش را تجربه كرده و اين امر در رتبه بندي صنعت فولاد كشور بسيار موثر بوده است.
وي بيان كرد: بابت ساخت و طرح هاي توسعه اي فولاد هرمزگان بدهي هايي ايجاد شده كه دولت پشتوانه آنهاست و چنانچه اين بدهي ها به تعويق افتد، بدون شك دولت بايد نسبت به پرداخت آنها اقدام كند.
به گفته شريفي، توسعه صادرات و ادامه اين روند نقش موثري را در پرداخت به موقع بدهي ها و ادامه فرآيند طرح هاي توسعه اي خواهد داشت.
وي با اعلام اينكه بيش از ۹۰درصد قطعات ساخت محصولات فولادي در شركت فولاد مباركه بومي سازي شده است و تا زمان دستيابي به خودكفايي كامل مجبور هستيم كه تجهيزات مورد نياز را وارد كنيم، گفت: ادامه فرآيند صادرات مي تواند تامين كننده ارز مورد نياز براي خريد بخشي از قطعات و لوازم يدكي اين صنعت باشد كه هم اكنون به توليد داخل نرسيده است.
شريفي در ادامه به ركوردهاي اين شركت در توليد و حمل به دست مشتريان اشاره كرد و اظهار داشت: اين شركت صنعتي تا كنون ركوردهاي قابل ملاحظه اي را در توليد كسب كرده است، علاوه بر آن اين مجموعه توانسته در سال جاري حدود دو بار ركورد حمل محصولات به دست مشتريان را بشكند.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه حمل محصولات يكي از شاخص هاي اثرگذار است، توجه به اين مهم در فرآيند فعاليت هاي مشتري بسيار موثر خواهد بود.
معاون فروش و بازاريابي شركت فولاد مباركه اصفهان اضافه كرد: جلوگيري از روند صادرات، علاوه بر اينكه تامين ارز را براي اين واحدهاي صنعتي با مشكل روبرو مي كند، موجب مي شود تا جايگاه ايران در بازارهاي جهاني آسيب ببيند.
شريفي در خصوص قيمت محصولات توليدي اين شركت اذعان كرد: محصولات فولادي اين شركت بر اساس قيمت فوب جهاني عرضه مي شود و فرمول جديد بورس كالاي ايران نيز قيمت هاي پايه محصولات اين شركت تائيد كرده است.
وي در پايان با بيان اينكه شركت فولاد مباركه اصفهان هم اكنون بيش از يک هزار مشتري مستقيم و بيش از شش هزار مشتري غير مستقيم دارد، خاطرنشان كرد: نگاه فولاد مباركه نگاهي ملي است و به فكر توسعه توليد فولاد كشور است از اين رو حركت غيركارشناسانه و شتاب زده مي تواند توليد ملي را با چالش روبرو كند.