- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

رشد ۱۷ درصدی تولید شمش فولادسازان بزرگ

به گزارش معدن ۲۴، ۸ شرکت بزرگ فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۶، ۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰ تن شمش فولاد تولید کردند.

از این میزان، میزان تولید شرکت های فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) ۵ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۲۴ تن، فولاد خوزستان ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۶۲ تن، ذوب آهن اصفهان یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۱ تن، فولاد کاوه جنوب ۵۴۵ هزار و ۴۶۵ تن، فولاد خراسان ۴۹۸ هزار و ۷۸۶ تن، فولاد آلیاژی ایران ۲۷۹ هزار و ۹۷ تن، چادرملو ۱۹۰ هزار و ۵۶۶ تن و گروه ملی صنعتی فولاد ۳۷ هزار و ۴۹ تن بود.

بنا به این گزارش، ۸ شرکت بزرگ فولادی طی ۸ ماهه امسال، ۷ میلیون و ۹ هزارو ۳۰۱ تن محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، شمش کالایی، کلاف، ریل، ورق گرم، لوله، ورق عریض، ورق گالوانیزه و غیره تولید کردند که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد رشد نشان می دهد.

از این میزان، شرکت های فولاد مبارکه (مبارکه و سبا) ۳ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۹۲۳ تن، ذوب آهن اصفهان یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۴۱ تن، فولاد اکسین ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ تن، فولاد خراسان ۳۴۲ هزار و ۴۴ تن، فولاد آلیاژی ایران ۱۹۵ هزار و ۲۶۳ تن، نورد و لوله اهواز ۱۹۴ هزار و ۶۱ تن، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ۱۳۶ هزار و ۴۱۳ تن، فولاد آذربایجان ۱۲۸ هزار و ۲۶۴ تن و گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۹۳ هزار و ۱۹۴ تن تولید کردند.