- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

رشد تولید فولاد خام؛ ایران ۱۷درصد، جهان ۴٫۷درصد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) طی یازده ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۲۲میلیون و ۵۹۰ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۱۹میلیون و ۲۵۵هزارتن) ۱۷٫۳ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در نوامبر۲۰۱۸با رشد ۲٫۵درصدی به دو میلیون تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۵۲ هزار تن بود. یکی از مهمترین دلایل رشد تولید فولاد ایران، راه اندازی کارخانه های جدید طی دو سال گذشته است.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز طی ۱۱ماهه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۶۷۱ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴٫۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در نوامبر۲۰۱۸ ، با ۵٫۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸میلیون و ۶۱۷ هزار تن رسید. این رقم در نوامبرسال گذشته ۱۴۰میلیون و ۵۳۵ هزار تن ثبت شد.

طی یازده ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۸۵۷ میلیون و ۳۷۲ هزارتن، هند با ۹۶میلیون و۹۲۳ هزار تن، ژاپن با ۹۵میلیون و ۸۶۰ هزار تن، آمریکا با ۷۹ میلیون و ۱۵۶هزار تن وکره جنوبی با ۶۶ میلیون و ۲۹۰ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.