- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

راه اندازی طرح های استانی فولاد «باید فنی»‌کشور است

يك مدير عامل و كارشناس باسابقه صنعت فولاد تاكيد كرد: راه اندازي ‌۸ طرح استاني فولاد «بايد فني» كشور محسوب مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ،‌ محمد حسن عرفانيان مجري طرح فولاد مباركه و نخستين مدير عامل آن شركت با اشاره به مزيت هاي توليد فولاد در ايران اظهار داشت:‌ براي صنعتي شدن و توسعه زيرساخت ها بايد رشد اين صنعت مورد توجه ويژه قرار گيرد به اين دليل كه «فولاد» تنها يك صنعت نيست بلكه به صورت فراصنعتي عمل مي كند و مجموعه اي از صنايع متوسط و پيشرفته را در خود جاي مي دهد.
وي به ويژگي هاي مناطق طرح هاي استاني فولاد اشاره كرد و افزود: فولادسازي ها بايد در نقاطي احداث شوند كه نياز به وجود زيربنا دارند و اين مشخصاتي است كه طرح هاي استاني فولاد در ۸ نقطه از كشور دارند.
به اعتقاد عرفانيان ،‌ صنعت فولاد ، ابزاري است براي ساختن كشور كه رشد پايدار و عدل اقتصادي را نيز به ارمغان مي آورد.
عرفانيان گفت: در زمان اجراي طرح فولاد مباركه بررسي هايي درباره اين صنعت در ۵ قاره انجام داديم كه حاكي از آن بود براي صنعتي شدن و توسعه زير ساخت هاي كشورمان نياز به صنعت فولاد داريم.
رييس هيات مديره فولاد غرب آسيا يادآور شد: در زماني كه فولاد مباركه در حال احداث بود بسياري از كارشناسان اقتصادي به رييس جمهوري وقت گزارش مي دادند كه عمليات ساخت «فولاد مباركه» به اتمام نمي رسد و اقتصادي نيست.
وي در عين حال تاكيد كرد: توسعه فولاد بايد در اختيار مجموعه هايي باشد كه اهليت ايجاد چنين صنايعي را دارند و از توان فني و كارشناسي بالايي برخوردارند.