- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

رئیس جمهوری وارد بیرجند شد/ همه باید در راستای تحقق شعار امسال تلاش کنیم

رئیس جمهوری را در این سفر یک روزه بیش از ۱۰نفر معاونان، وزیران و مقام های عالی رتبه کشوری همراهی می کنند، آقای روحانی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بیرجند مورد استقبال استاندار، امام جمعه و تعدادی از مدیران قرار گرفت .
رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه بیرجند که سخنانش از شبکه محلی خاوران خراسان جنوبی پخش شد، با تبریک سال جدید ،ابراز امیدواری کرد که سال ۹۶، سال نعمت و سال رحمت الهی برای مردم ایران باشد.
آقای روحانی گفت: همه سال ها باید سال پیشرفت ملت باشد بویژه امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال نامگذاری شده است و همه باید تلاش کنیم که این شعار تحقق یابد.
وی ابراز خوشحالی کرد که نخستین سفرش را به استان ها در سال جاری به خراسان جنوبی که از استان های مهم مرزی کشور است، آغاز کرد.
وی تصریح کرد: در این سفر قول هایی که در سفر قبلی اش داد، بررسی می کند از جمله طرح های که به اتمام رسیده یا افتتاح خواهد شد و طرح های نیمه تمام که باید تا پایان دولت یازدهم تکمیل شود.
رئیس جمهوری ابراز امید واری کرد که سفرش به خراسان جنوبی مایه خیر و برکت باشد.
آقای روحانی پس از آن برای افتتاح خط تولید کارخانه سیمان باقران راهی شهرستان مرزی درمیان شد.
اسدیه مرکز این شهرستان در ۱۰۰کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
در این سفر ۱۶طرح و پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف زیربنایی به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی چندین پروژه مهم دیگر هم آغاز خواهد شد.
طرح های افتتاحیه شامل کارخانه سیمان باقران، مخازن نفتی حاشیه شهر بیرجند ، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری مرکز استان، پروژه گازرسانی به شهرهای اسفدن از توابع شهرستان قاینات و حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه و گاز رسانی به تعدادی از روستاهای مسیر و ۱۳۷ کیلومتر راه اصلی و چندین پروژه دیگر در استان است.
همچنین عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان و عملیات گاز رسانی به شهر دیهوک شهرستان طبس پس از سال ها انتظار آغاز می شود.
استاندار خراسان جنوبی دیروز(سه شنبه) به ایرنا، گفته بود: شرایط سخت، محرومیت ها و مشکلات استان، دلیل انتخاب خراسان جنوبی به عنوان اولین استان سفر کاروان تدبیر و امید همزمان با آغاز سال جدید است.
سید علی اکبرپرویزی یادآور شد: رییس جمهوری تلاش دارد توجه همه وزیران و معاونان خود را برای توسعه همه جانبه این استان مرزی بیشتر جلب کند.
پرویزی تصریح کرد: عملیات اجرایی چند پروژه مهم دیگر هم در این سفر آغاز می شود ، و توسعه منطقه به اجرای این پروژه ها بستگی دارد، امیدواریم تصمیم خوبی هم برای شتاب توسعه پایدار و همه جانبه استان اتخاذ شود.
وی ابراز امیدواری کرد که دومین سفر آقای روحانی منشا خیر و برکت برای مردم خوب و زحمتکش خراسان جنوبی باشد.
به گفته پرویزی، مرحله دوم سفر رئیس جمهوری به استان ها برای بررسی مصوبه های مرحله نخست سفرها و میزان اجرایی شدن پروژه های ذی ربط است.
وی اظهار امیدواری کرد که مدیران دستگاه های اجرایی استان بتوانند در سال ۱۳۹۶ با اطمینان خاطر بیشتر و تلاش مضاعف، طرح هایی را که در دست اقدام است، به نحو مطلوب انجام دهند.
نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی سوم دی ماه ۱۳۹۳انجام شد.
خراسان جنوبی با ۱۵۱هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۷۶۹هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا