- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

دیدار و مذاکره مقام ارشد بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه با رییس هیات عامل ایمیدرو

مقام ارشد بزرگ ترین تشكل خصوصی فرانسه از برنامه حضور گسترده سرمایه گذاران این كشور در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله معدنی و صنعتی ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ تیه ری كورتین (Thierrry Courtaign) مدیر عامل و نایب رییس بزرگ ترین تشكل بخش خصوصی فرانسه با نام MEDEF همراه با دیپلمات های سفارت آن كشور در ایران در دیدار با رییس هیات عامل این سازمان با اعلام خبر فوق تصریح كرد:‌ روزهای ۴ تا ۵ فوریه ۲۰۱۴ (۱۵ و ۱۶ بهمن) مدیران بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی فرانسه در تمامی حوزه های كسب و كار به ایران سفر خواهند كرد كه بخشی از این هیات ، فعالان معدنی و صنایع معدنی هستند.
وی با تاكید بر اینكه فرانسوی ها به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده این سفر را تدارك دیده اند گفت: در آن تاریخ حدود ۵۰ شركت حداكثر توان خود را برای همكاری با طرف های ایرانی ارایه خواهند داد و امیدواریم كه شركت های ایرانی نیز با همین وزنه وارد مذاكره شوند. كورتین تصریح كرد: در مدت یك هفته اخیر ۳۰ شركت فرانسوی برای پیوستن به این هیات و سفر به تهران ثبت نام كرده اند.
‌سازمان بین المللی ،غیر دولتی و غیر انتفاعیMEDEF كه در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده متشكل از ۸۰۰ هزار بنگاه اقتصادی فرانسه با ۲۰هزار كارمند در سراسر دنیا است . این سازمان نماینده كنفدراسیون كسب و كار فرانسه ، ۴۱ مدیر اجرایی از شركت های بین المللی آن كشور را در بر می گیرد. ماموریت این سازمان ترویج دانش فنی و پشتیبانی از كسب و كار شركت های فرانسوی با هدف همكاری های پایدار و بلند مدت است. این تشكل غیردولتی تاكنون در ۱۵۰ كشور دنیا فعالیت داشته است.
مدیر عامل و نایب رییس MEDEF در ادامه سخنانش با اعلام این جمله كه «می خواهیم به روابط سابق خود با ایران برگردیم» اظهار داشت: ملاقات با سفیر فرانسه در ایران ،‌ تعدادی از سرمایه گذاران فرانسوی و همچنین رییس اتاق مشترك دو كشور در ایران از جمله اقداماتی بوده كه تاكنون برای سفر هیات فرانسوی به ایران انجام داده ایم. كورتین همچنین تلاش های علی آهنی سفیر ایران در فرانسه برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف را بسیار ثمر بخش خواند.
وی با یادآوری اینكه طی ۴۶ سال گذشته بارها به ایران سفر كرده است گفت: در مدت دو سه روزی كه در ایران بوده ام تغییرات اساسی در حوزه های فن آوری ،‌زیرساختی و … حتی نسبت به سال ۲۰۰۴ دیده ام. به گفته كورتین ،‌شركت های فرانسوی همواره از همكاری با طرف های ایرانی بسیار خرسند بوده اند.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با استقبال از برنامه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فرانسه به ایران گفت: با توجه به حوزه وسیع معدن و صنایع معدنی زمینه همكاری های زیادی برای دوطرف وجود دارد به طوری كه می توان بخش بزرگی از آن برنامه را به این حوزه اختصاص داد.
مهدی كرباسیان به جایگاه مناطق ویژه صنایع انرژی بر جنوب و منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه های ما در این بخش نیز آماده ارایه برای سرمایه گذاری و همكاری های مشترك است و دراین میان تامین ماشین آلات معدنی یكی از اولویت های ما محسوب می شود.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بر نامحدود بودن سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی تاكید و تصریح كرد: این سازمان با توجه به قوانین حاكم بر آن ، مسیرهای ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در اختیار دارد.
وی به حضور روزافزون شركت های معتبر اروپایی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران اشاره و خاطر نشان كرد: فرانسوی ها در این فضای ایجاد شده طوری برنامه ریزی كنند كه از رقبای خود عقب نمانند.