مشاهده مطلب

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۷      ۰             16096      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، دبیر دومین جشنواره ملی عکس معدن، مجید مصاحبی، با اشاره به فراخوان جشنواره که هفته گذشته منتشر شده است، اظهار کرد: جشنواره امسال به یک محیط عمومی تر منتقل شده است و نمایش عکس‌های برگزیده را ۱۰ روز در گالری “تابستان خانه هنرمندان ایران” خواهیم داشت، این تغییر نسبت به سال قبل، مهم است به این دلیل که فضای خانه هنرمندان می‌ تواند بیننده بیشتری را جذب کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته جشنواره را به عنوان یک رویداد‌ تخصصی باید محک می زدیم بنابراین نمی‌توانستیم میزان مخاطب آن را پیش بینی کنیم، در نتیجه جشنواره را در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی «ایمیدرو» برگزار کردیم اما امسال با توجه به طیف گسترده مخاطبان سال گذشته، تصمیم گرفتیم در خانه هنرمندان ایران، این رویداد را برگزار کنیم.

دبیر دومین دوره‌ی جشنواره عکس معدن همچنین خبر داد که بعد از برگزاری این رویداد، ۶ دوره نمایش آثار را تا جشنواره سال بعد در سراسر کشور خواهیم داشت.

مصاحبی با اشاره به فراخوان که تا ۲۵ شهریور ماه برای شرکت در این رویداد به علاقه‌مندان فرصت داده است، توضیح داد: سعی کردیم همچون سال گذشته ؛ اطلاعات را به صورت گسترده در اختیار جامعه‌ی هدف قرار دهیم و در این راستا فراخوان به صورت چاپی منتشر شده و در اختیار سازمان‌ها مربوط قرار گرفته است.

به گفته وی، با دانشگاه‌ها، مراکز هنری و عکاسی در سطح کشور برای اعلام فراخوان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مهلت، تمدید نمی شود

وی تاکید کرد: مهلت ارسال آثار قابل تمدید نیست زیرا هیات انتخاب، باید فرصت کافی برای ارزیابی آثار را داشته باشد.

دبیر جشنواره‌ی عکس معدن یادآور شد: با توجه به اینکه سال گذشته نزدیک به دو هزار اثر به جشنواره ارسال شد، پیش بینی می‌کنیم امسال ۳ هزار اثر در اختیار داشته باشیم بنابراین امکان تمدید را برای مهلت ارسال آثار به جشنواره وجود ندارد.

مصاحبی تصریح کرد: سعی می‌کنیم بنا بر تقویم پیش برویم و نیمه مهر ماه آثار رسیده به بخش مسابقه را معرفی کنیم تا برای تعیین آثار برگزیده در اختیار هیات داوران قرارگیرند.

تورهای عکاسی

همچنین دبیر جشنواره‌ی عکس معدن خبر داد: امسال حجم گسترده تری از تورهای جشنواره را تا قبل از اتمام مهلت فراخوان خواهیم داشت و سعی داریم از استادان عکاسی هم در این تورها بهره بگیریم. بدون شک سه تور تخصصی داریم که بصورت ملی برگزار می شود و علاقه‌مندان از سراسر کشور می توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: حداقل سه تور هم بصورت بومی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان استانی که معدن در آن قرار گرفته، حضور خواهند داشت.

جشنواره عکس معدن با موضوعات “انسان و معدن”، “شکوه معدن و صنایع معدنی” و “ایمنی و محیط زیست در معدن و صنایع معدنی ” فراخوان داده است و علاقمندان می توانند تا ۲۵ شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان سمیه بعد از مفتح پلاک ۱۰۰ ، طبقه دوم ارسال کنند.

دبیر جشنواره عکس معدن یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره، نشان “کیمیا” دریافت می کنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: