- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

دوحه به درخواست واشینگتن میزبان گروه طالبان بود

به گزارش ایرنا، قحطاتی در گفت و گو با بخش انگلیسی شبکه الجزیره و در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود، دوحه باید از حمایت مالی تروریسم دست بکشد، افزود: ما درصدد تسهیل گفت و گو بین آمریکا و گروه طالبان هستیم، این کار از جمله اهداف ما در سیاست های خارجی ماست، افزون بر آن که میزبانی ما از طالبان نیز بنا به درخواست واشینگتن صورت گرفته بود.
وی درخصوص بیانیه چهارجانبه عربستان و متحدانش که در آن جمعی از شخصیت ها و موسسه های خیریه قطری را به اتهام حمایت از تروریسم، تحریم کردند، نیز افزود: فهرست تهیه شده از سوی این کشورها، فاقد اعتبار است و استقلال ندارد.
فرستاده ویژه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه اظهار کرد: برخی از اسامی که عربستان، آنها را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است، ساکن قطر نیستند و حتی یکبار نیز از کشور ما دیدن نکرده اند.
قحطاتی تصریح کرد: قطر برای جلوگیری از حمایت مالی تروریست ها، مقابله با آنها اقدامات پیش گیرانه دارد و همه تلاش خود را برای مقابله با عوامل به وجود آورنده این پدیده به کار می بندد.
فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر در ادامه گفت: تلاش قطر برای مبارزه با تروریسم بر دیپلماسی پیش گیرانه، تلاش برای حل و فصل نزاع ها، میانجیگری بین طرف های درگیر و ترغیب مذاکره و تسامح بین طرف ها استوار است.
اظهارات قحطاتی درحالی است که دفتر گروهک تروریستی طالبان، از آغاز سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در دوحه آغاز کرد.
در بیانیه مشترکی که پنجشنبه شب گذشته عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر منتشر کردند، ۵۹ شخصیت و ۱۲نهاد فعال در کشورهای عربی به ویژه در قطر به اتهامات واهی از جمله وابستگی به این کشور و حمایت از تروریسم به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی شدند.
این بیانیه، شامل ۱۸ تبعه قطری از جمله عبدالله بن خالد آل ثانی از خانواده سلطنتی قطر، ۲۶ تبعه مصری از جمله یوسف قرضاوی عضو انجمن علمای مسلمان می‌شود.
عربستان دوشنبه هفته گذشته (۱۵خرداد ۹۶) اعلام کرد که به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر و برخی از کشورهای دیگر با ادعای حمایت قطر از تروریسم، افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده است.
قطر اتهام وارده به خود را مبنی بر حمایت مالی از تروریسم بی پایه و اساس خوانده است.
به گفته تحلیلگران، بحران موجود در منطقه، ادامه مناقشه سال ۲۰۱۴ است، زمانی که ریاض، ابوظبی و منامه سفیران خود را به دلیل حمایت دوحه از اخوان المسلمین مصر فراخواندند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

۲۰۱۶ toyota corolla [1]