مشاهده مطلب

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۳      ۰             4243      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

“آیت‌الله محسن شبستری” با اشاره به سالروز جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم فروردین ماه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که منجر به متلاشی شدن رژیم منحوس شاهنشاهی شد عنوانی برای نظام جدید مشخص نشده بود که این نظام تازه شکل گرفته تا روز همه پرسی در دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بدون نام مشخصی اداره می‌شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری به پیشنهاد بنیانگذار انقلاب اسلامی برای نامگذاری نظام تازه تاسیس شده در آن زمان اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی عنوانی بود که از سوی حضرت امام خمینی(ره) طبق تاکید ایشان نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پیشنهاد شد که البته در این میان پیشنهادات مختلفی مبنی بر جمهوری خلق مسلمان، جمهوری دمکراتیک و حتی بدون هیچ پسوندی به میان گذاشته شد.

وی به تمایل و قاطعیت مردم در دوازدهم فرودین ۵۸ برای نامگذاری جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: ۹۸ درصد مردم که به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند خواهان برقرای حکومتی برمبنای مردم‌سالاری دینی و نظامی در چارچوب مقررات اسلامی بودند.

آیت‌الله شبستری به برگزاری انتخابات مختلف در نظامی کاملا دمکراتیک بعد از دوازده فرودین ۵۸ طی ۳۵ سال اخیر اشاره و افزود: هر چند سال یکبار به صورت میانگین و به شکل مستقیم انتخابات‌‌هایی در کمال سلامت و براساس رعایت قوانین و مقررات با تکیه بر قانون اساسی برگزار می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قانونی،‌ مردمی و اسلامی بودن از جمله مواردی است که به طور صریح و کامل در تمامی انتخابات ایران رعایت می‌شود و این از دستاوردهای مشهود و ملموس انقلاب اسلامی در این سی و پنج سال است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: