مشاهده مطلب

      ۰۷ دی ۱۳۹۲      ۰             3852      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان افزود: از معادن سنگ آهن جلال آباد در کنار سنگ آهن با عیار بالا سالانه یک میلیون تن سنگ آهن کم عیار به دست می آید که در طول سالهای گذشته این مقدار سنگ آهن بلااستفاده مانده و در جوار معدن دپو شده است.

به گفته وی، فرآوری این سنگ آهن باطله با عیار ۳۰ تا ۳۵ درصد به لحاظ اقتصادی و فنی توجیه اقتصادی نداشت و به همین دلیل در این یک سال حدود ۱۰ میلیون تن سنگ آهن کم عیار(هماتیت) در محل معادن حیدرآباد نگهداری می شد، اما امروز با استفاده از فناوری جدید به لحاظ فنی و اقتصادی فرآوری این نوع سنگ آهن اقتصادی است و به همین دلیل ایمیدرو در نظر دارد کارخانه جدیدی در محل این معادن با مشارکت بخش خصوصی احداث کند.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: طراحی، ایجاد، ساخت و راه اندازی کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیتی معدن سنگ آهن جلال آباد(استان کرمان) حداقل به یک میلیون تن سنگ آهن باطله را به سنگ آهن با عیار بالا تبدیل می کند.

کرباسیان از سرمایه گذارانی که دارای دانش فنی، سابقه فعالیت و تجربه و تخصص در زمینه یاد شده هستند، خواست برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط سرمایه گذاری به ایمیدرو مراجعه کنند.

وی افزود: متقاضیان باید دارای دانش و توانمندی فنی و تخصص لازم برای طراحی، ساخت و راه اندازی کارخانه فرآوری طرح مورد اشاره باشند.

کرباسیان همچنین دارا بودن توانمندی مالی، امکان مشارکت بانک ها و یا امکان اخذ تسهیلات به منظور تامین وجه و انجام و تکمیل تعهدات ناشی از اجرای طرح را از دیگر شرایط متقاضیان بیان کرد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: