مشاهده مطلب

      ۰۵ اسفند ۱۳۹۱      ۰             1757      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
پس از اقامه نماز توسط رهبر انقلاب صورت گرفت

خداحافظی باشکوه مردم با مرحوم آیت‌الله خوشوقت

«در واقع اگر کسی متأثر می‌شود، گریه می‌کند، ناراحت می‌شود، باید برای خودش باشد. ایشان که خب یک عمر طولانی با برکتی را گذراندند و همه‌اش هم در راه خدا، همه‌اش برای خدا؛ زندگی پاکیزه، نورانی. از اول جوانی، ایشان در همین راه توحید و راه معرفت و راه سلوک بودند. تا آخر این عمر طولانی، ایشان در این راه ظاهراً لحظه‌ای توقف نکردند و پیش رفتند. خب خدای متعال هم انشاءالله عملش با ایشان عمل بندگان صالح خواهد بود، عمل اولیاء خواهد بود. پس عزا بر خود کنید‌ای خفتگان!»

این جملات رهبر انقلاب در دیدار خانواده مرحوم آیت الله خشوقت است که پس از چند روز پیکر مطهرش وارد تهران شد و مشتاقان محضرش شب گذشته را در کنارش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به سر بردند.

پس از چند روز بی‌تابی عزاداران تهرانی، صبح امروز پیکر مطهر آیت‌الله خوشوقت پس از اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر ایشان، از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تشییع می‌شود.

مراسم تشییع در خیابان آیت الله طالقانی برگزار و پیکر مرحوم آیت الله خوشوقت برای تدفین در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی به شهر ری منتقل شود.

گفتنی است، آیت‌الله عزیز خوشوقت در ماه رجب سال ١٣٠۵ هجرى شمسى در شهر بادکوبه (باکو) متولد شد. پدر و مادر ایشان اهل زنجان بودند، اما چند سالی را به دلیل نا‌امنی منطقه، به باکو مهاجرت کردند و عزیز، دومین فرزند خانواده در همانجا تولد یافت.

ایشان پس از تحصیلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آوردند و پس از پنج سال تحصیل در مسجد لرزاده تهران، راهى دیار علم و تقوا، قم شد‌.

‌آیت‌الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید‌حسین بروجردی و امام خمینی ‌گذراند و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموخت‌.

‌پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) نماینده ویژه ایشان در ستاد عالی انقلاب فرهنگی شدند و بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، ارشاد و هدایت جوانان و تربیت فضلای مستعد، نقشی بزرگی داشتند.

‌حضرت آیت‌الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بودند، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند. شدت عفونت ریوی، موجب عفونی شدن خون ایشان و نیز از کار افتادن کلیه‌هایشان شده بود.

در این باره باید گفت که روند درمان ایشان در بیش از دو هفته، به گونه‌ای پیش رفته بود که امکان انتقال ایشان به تهران را در روز یکم اسفند، فراهم ساخته بود اما بازگشت دوباره عفونت ریوی، اختلال عملکرد قلب و ضعف شدید جسمانی، موجب شد حضرت آیت الله خوشوقت، که عمری را خالصانه برای خدا و تبلیغ راه راستین حضرت پروردگار زندگی کرده بود، در کنار خانه خدا، به آغوش خدا بازگردد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: