مشاهده مطلب

      ۳۰ دی ۱۳۹۱      ۰             1520      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اظهار کرد: دلیل اصلی تمرکز ما بر سوریه جلوگیری از سقوط خط مقاومت در مقابل اسرائیل است.

ولایتی در ادامه ابراز داشت که بشار اسد خط قرمز ماست و تا آخر از وی حمایت می‌کنیم ولی این به معنی نادیده گرفتن حق مردم در تعیین سرنوشت نیست.

وی اظهار داشت که سوریه کشور عضو سازمان ملل است که دارای دولت و حکومت است، آیا کسی از خارج می تواند بگوید بشار اسد برود یا بماند؟

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد که بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است ولی این بدان معنی نیست که بدون توجه به رای مردم رئیس جمهور باشد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به اینکه دولت عراق دولتی برآمده از رای مردم این کشور است، تاکید کرد که آنچه در سوریه روی داد به دلیل قدرت دولت بغداد، در عراق روی نخواهد داد.

همچنین وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که محمد مرسی رئیس جمهور مصر هر وقت احساس کند که ایجاد روابط قوی با ایران تاثیر منفی ندارد، آمادگی از سرگیری رابطه را داریم.

ولایتی ابراز داشت که مرسی با شرایط دشواری در داخل مصر مواجه است و باید این مشکلات را درک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف تهران با حماس در قبال بحران سوریه نیز به المیادین گفت که ممکن است درباره برخی مسائل اختلاف داشته باشیم که این امری طبیعی است ولی دلیل اصلی حمایت ما از حماس و جهاد اسلامی مواجهه با اسرائیل است.

ولایتی تاکید کرد که آمریکا ضعیف تر و کوچک تر از آن است که در حکومت ایران خللی ایجاد کند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: