مشاهده مطلب

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱      ۰             705      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مسئول دبيرخانه كارگروه حمايت از توليد تاكيد كرد: كمك به برندسازي واحدهاي فن‌آور، حمايت جهت فروش محصولات آنها در داخل كشور و همچنين پشتيباني از صادرات محصولات شركتهاي پيشرو در زمينه فن‌آوري، مورد توجه كارگروه حمايت از توليد است.
اعضاء كارگروه حمايت از توليد ضمن بازديد از واحدهاي دانش بنيان پارك علم و  فناوري پرديس ، در جريان مزيت‌هاي قانوني سرمايه‌گذاري در اين پارك قرار گرفتند و همچنين از نزديك از نمايشگاه محصولات فناورانه اين پارك بازديد كردند.
در ادامه اين بازديد جلسه‌ كارگروه حمايت از توليد با حضور جمعي از مديران شركت‌هاي فن‌آور و مسئولين پارك فناوري پرديس برگزار شد كه برخي از مسائل اين واحدها مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت.
«كيومرث فروتني» در حاشيه اين بازديد،استفاده از مزيت شهرك‌هاي صنعتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين شهركها مي‌توانند شرايط لازم را براي  توسعه بيشتر صنايع دانش بنيان فراهم كنند.
فروتني همچنين با بيان اينكه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت همواره به دنبال حمايت از فناوريهاي دانش بنيان بوده است افزود: در اين راستا بر اساس تصميم كارگروه حمايت از توليد مقرر گرديد ،آن دسته از واحدهاي توليدي دانش‌ بنيان كه طبق ضوابط مربوط در پارك‌هاي فناوري مستقر شده‌اند،  پس از تأييد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، به عنوان واحد دانش‌بنيان تلقي شوند و اقدامات مربوط از جمله صدور پروانه بهره‌برداري بر اين مبنا با رعايت مقررات صورت گيرد.
وي به بحث برخورداري پاركهاي علم و فناوري از مزيتهاي شهركهاي صنعتي اشاره كرد و گفت: مقرر گرديده است كميته هماهنگي صنايع دانش بنيان ، كه يكي از كميته هاي تخصصي كارگروه حمايت از توليد است، موضوع مذكور و همچنين موضوع برخورداري واحدهاي دانش بنيان مستقر در شهركهاي صنعتي كشور از مزاياي پاركهاي فناوري را بررسي و راهكارهاي اجرايي و پيشنهادهاي لازم براي تحقق آن را به كارگروه حمايت از توليد ارائه نمايد.
عضو كارگروه حمايت از توليد در بخش ديگري از سخنان خود به  اجراي كامل و صحيح مصوبه كارگروه حمايت از توليد در زمينه ممنوعيت خريد محصولات خارجي كه مشابه آنها در داخل كشور توليد مي شود اشاره كرد و افزود: دراين خصوص ساز وكارهاي نظارتي قوي‌تر توسط كميسيون تخصصي كارگروه  در حال بررسي است كه دراين رابطه روشهاي مؤثر براي حمايت از بازارسازي محصولات دانش بنيان نيز ارائه و اجرايي خواهد شد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: