مشاهده مطلب

      ۰۹ دی ۱۳۹۱      ۰             1293      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش ايميدرو از  «شاتا»، «بهروز برنا» با اشاره به استقبال بهره برداران از معادن فلزي گفت: سهم معادن فلزي كشور ۷ تا ۱۰ درصد است و از سوي ديگر ميزان اكتشافات صورت گرفته ۷ برابر بهره برداري است.
وي با اشاره به موضوع رويكرد بهره برداران بخش خصوصي به مواد معدني استراتژيك افزود:
بسترهاي مناسبي براي فعاليت معدني در كشور وجود دارد كه بايد امكان گسترش فعاليت در عرصه را فراهم ساخت.
وي با بيان اينكه ايران به منزله گنجينه ذخاير معدني محسوب مي شود و حمايت و پشتيباني از بهره برداران مي تواند ضامن رشد فعاليت در اين بخش باشد تاكيد كرد: ميزان مواد معدني استخراج شده در سطح كشور سال گذشته به رقم ۳۴۰ ميليون تن رسيد و انتظار مي رود اين رقم در سال جاري به ۳۹۰ ميليون تن برسد.
وي همچنين با بيان اينكه كشوري مانند ايران براي كارهاي اثرگذار در امر اكتشاف سالانه به ۵۰۰ ميليارد تومان بودجه نياز دارد افزود: بر اثر فعاليت هاي گسترده صورت گرفته يك كمربند مس و طلا در خراسان جنوبي شناسايي و از سوي ديگر در استان كردستان سه محدوده طلا كشف شده است.
وي اضافه كرد: مشكل بودجه مانع از رشد فعاليت اكتشافي مي شود و چنانچه بودجه مناسبي براي سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور تخصيص يابد، حداقل ۲۰ محدوده معدني وجود دارد كه مي توان آن را به مرحله گواهي كشف رساند.
برنا با اشاره همچنين با اشاره به برگزاري نخستين همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني گفت: ايران براي شناساندن بخش معدن و همچنين فرصت هاي سرمايه گذاري در اين بخش نياز به فرهنگ سازي و برگزاري نمايشگاههايي از اين دست دارد.
وي وي ورود سرمايه گذاران به بخش معدن و صنايع معدني ايران را منوط به فراهم كردن زيرساخت هاي سرمايه گذاري در اين بخش دانست و گفت: هم اكنون بستر مناسبي براي ورود سرمايه گذار داخلي و خارجي به اين بخش فراهم شده اما اين مهم بايد به سرمايه گذاران شناسانده شود.

معاون اكتشاف سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور از حضور ۲ هيات چيني براي انجام فعاليت اكتشافي در ايران خبر داد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: