مشاهده مطلب

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13579      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

تهران-ایرنا- وزیر کشور گفت: حسن روحانی با کسب با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون نتایج ۹۹٫۷ درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ۱۳۱ رای است.
وی ادامه داد: حسن روحانی ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای اکثریت (۵۷ درصد) آرا را کسب کرده و پیروز انتخابات است
وزیر کشور یادآور شد: ابراهیم رئیسی نیز ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رای – (۳۸٫۵ درصد آرا ) را کسب کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: سید مصطفی میرسلیم ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رای و سید مصطفی هاشمی طبا ۲۱۵ هزار و ۴۵۰ رای را کسب کردند.
وی همچنین گفت: به خاطر داشتن نعمت جمهوی اسلامی ایران و مردم سالاری حاکم بر آن خدا را شاکر هستیم که مردم عزیز در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران توفیق مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان را پیدا کردند و در انتخاب های انجام شده تا کنون همواره با خلق حماسه ها و حضور پرشکوهشان صفحات زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
وزیر کشور افزود: امروز نیز یکی از صفحات پرافتخار تاریخ مردم سالاری ایران رقم خورد و حماسه مردم ثبت شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند، برگزار کردیم. دیروز در پای صندوق های رای به همه جهانیان نشان دادیم و یکبار دیگر اثبات کردیم که ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی، متحد و منسجم و مصمم هستیم انقلاب اسلامی را در جهت اهداف آن که تقویت دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم شریف ایران است ادامه دهیم.
وی از تمامی دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، انتظامات و امنیت، تبلیغات، حوزه قضایی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سپاه و بسیج تشکر کرد.
وزیر کشور تاکید کرد: توانستیم به کمک همه نیروها، پیروزی مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در برابر این اراده و حضور پرشکوه مردم، مطالبات، خواست آنها به اهدافی که مردم خوب ما دارند در حوزه اجرایی دوش به دوش یکدیگر و با پایان رقابت و شروع رفاقت ها همه هم وغم خود را برای حل مسایل مردم قرار دهیم.
وی افزود: لازم است به صورت ویژه از رهبر معظم انقلاب که در تمام مراحل انتخابات و ماه ها قبل از انتخابات همواره بر افزایش مشارکت، سلامت، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند و تمام این مراحل ما را مورد لطف و حمایت خود قرار دادند، تشکر کنم.
وزیر کشور اظهار داشت: امیدوارم به لطف خداوند، توفیق لطف خود را مرهون درگاهش قرار دهد.
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آرا در حال شمارش است و نتایج آن از طریف استانداری ها و فرمانداری ها اعلام می شود.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: