مشاهده مطلب

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱      ۰             1011      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت

حرکت جدی در بخش اکتشاف معادن نیاز است

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستاي استفاده از پتانسيل‌هاي موجود در كشور نيازمند حركت جدي در بخش اكتشاف معادن هستيم.

به نقل از خبرگزاري ايسنا، وجيه‌الله جعفري در جلسه كميسيون معادن اتاق بازرگاني زنجان با كميسيون معادن اتاق بازرگاني ايران كه با حضور اعضاي شوراي معادن كشور برگزار شد، اظهار كرد: در صورتي‌ كه ما از منابع و پتانسيل‌هاي موجود اطلاع كافي نداشته باشيم، ممكن است در سياست‌گذاري‌ها با مشكل مواجه شويم.

وي با اشاره به اصلاح قوانين مربوط به بخش اكتشاف، تصريح كرد: تامين اعتبار مورد نياز، سهل الوصول كردن روند اكتشاف، حذف بروكراسي و برگشت حقوق دولتي به حمايت از منابع معدني از جمله مواردي است كه در قوانين جديد مورد توجه قرار گرفته است.

جعفري به سيستم قديمي اكتشاف كه منجر به بلوكه شدن برخي معادن و عدم استفاده از تكنولوژي و نيروي انساني علمي شده بود اشاره كرد و يادآور شد: هم اكنون با اصلاح صورت گرفته در قانون ورود به اين بخش براي افراد ذي‌صلاح و مجاز تعريف شده است به طوريكه مي‌توان از توانمندي‌ها و دانش افراد در جهت استفاده بهينه از منابع موجود استفاده كرد.

وي با بيان اينكه هم اكنون بدنبال پيگيري محدوده‌هاي بزرگ و اكتشافات جديد هستيم، يادآور شد: اولويت در محدوده‌هاي بزرگ با بخش خصوصي است و امتيازات خاصي براي سرمايه گذاران در اين بخش قائليم.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود : بايد همه تلاش‌ها و سرمايه گذاري‌ها را در راستاي حمايت از توليد متمركز كنيم.

وي با اشاره به استفاده از روش‌هاي جديد در بهره‌برداري معادن، اظهاركرد: استفاده از اين روش‌ها باعث كاهش هزينه‌ها و افزايش سود به نفع بخش خصوصي مي‌شود.

جعفري ضمن تاكيد بر استفاده فعالان معدن از متخصصان اين بخش، يادآور شد: استان‌ها مي‌توانند طرح جامعي از توسعه معدن و صنايع معدني تهيه نموده و مسائلي همچون جابجايي مناطق محافظت شده و استفاده از پتانسيل‌هاي معدني را در آن مطرح كنند.

در اين جلسه اسماعيلي – رئيس كميسيون معدن و صنايع معدني مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: توجه خاص به معدن و صنايع معدني جزو ۲۰ اولويت اول مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود و رويكرد مثبت به بخش معدن و تامين امنيت سرمايه‌گذاران اين بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وي خاطر نشان كرد: تكميل زنجيره ارزشي از اهميت فوق‌العاده‌اي در مجلس برخوردار است، به طوريكه اگر بخواهيم از وابستگي به درآمدهاي نفتي در جهت اداره كشور رها شويم ، بايد به سمت معادن و استفاده از منابع معدني پيش رويم.

اسماعيلي تصريح كرد: در اين بخش بايد به سمت ايجاد ارزش افزوده و فرآوري پيش رويم و با برنامه‌ريزي و ايجاد مكانيزمي صحيح از منابع معدني به نحو احسن در جهت توسعه استان استفاده كنيم.

وي اظهار كرد: هم اكنون براي اولين‌بار در مجلس فراكسيون معدن تشكيل شده كه اميدواريم شاهد توجه بيش از پيش به بخش معدن در كشور باشيم.

در اين جلسه رضا عبداللهي – نماينده مردم ماهنشان در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بايد بخش معدن اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران ظرف يك ماه آينده جلسه‌اي با حضور استان‌هاي مختلف كه داراي ظرفيت‌هاي معدني هستند تشكيل و مشكلات بخش معدن را احصاء كنند كه در مجلس و در كميسيون صنعت و معدن مطرح و خلاهاي موجود قانوني در اين بخش بررسي و رفع گردد .

وي با بيان اينكه كشور نيازمند توليد است، افزود: براي كاهش فقر و بيكاري بايد بدنبال افزايش توليد در كشور باشيم كه اين امر نيازمند سرمايه گذاري بوده و در نهايت سرمايه‌گذاري نيازمند ايجاد امنيت و سود براي سرمايه گذار است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: