- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

جهاد پرسنل باسکول مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در تعمیرات پیشگیرانه

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی؛ به همت و تلاش پرسنل واحد باسکول مجتمع، تعمیرات پیشگیرانه باسکول های معادن مجتمع با موفقیت تعمیر و وارد مدار شد.

حسین ابراهیم زاده با اشاره به اینکه عمليات توزين و نحوه كار با دستگاه باسكول و سخت افزارهاي مربوط به آن، در عين سادگي داراي مسائل و مشكلات فراواني است، گفت: یکی از وظایف و مهارت های متصدی باسکول توانايي نگهداري و سرويس باسكول می باشد.

مسئول توزین مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی با تاکید بر اینکه مراقبت در انجام به موقع و صحيح باسكول های توزین نقش بسزایی در راندمان کار و افزایش عمر دستگاه دارد، تصریح کرد: طبق دستور العمل و برنامه تنظیمی با توجه به فعالیت های بارگیری در معادن مجتمع سالانه سه الی چهار مرتبه تعمیرات پیشگیرانه انجام می شود.

وی افزود: برنامه تعمیرات پیشگیرانه و سرویس ۶ باسکول شصت و هشتاد تنی معادن سنگ آهن چاه گز، میشدوان و آنومالی ۲A به همت پرسنل واحد توزین و باسکول بصورت فصلی و طی سه روز کاری انجام می شود.

ابراهیم زاده با اشاره به مراحل انجام تعمیرات باسکوهای توزین سنگ آهن در مجتمع گفت: تعمیر و سرویس باسکول ها شامل ۴ مرحله نظافت اولیه، شستشو، عیب یابی و کالیبراسیون باسکول می باشد.

مسئول توزین مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی، خاطر نشان کرد: با انجام تعمیر و سرویس از هر باسکول ضمن جلوگيري از خسارت به ابزار و ماشين آلات مجتمع حدود ۲ الی ۴ تن سنگ آهن از مخزن تحتانی باسکول ها استخراج می شود.

گفتنی است، استخراج مواد معدنی در مخزن باسکول های سنگین (ابعاد ۳ در ۱۶ متر)، مرحله ای دشوار و طاقت فرسا می باشد که پرسنل باسکول با کاری جهادی و تحمل سختی این فعالیت را در فضایی به ارتفاع ۳۰ سانتی متر انجام می دهند.