مشاهده مطلب

      ۲۹ مهر ۱۳۹۱      ۰             581      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال بررسی و تصویب طرحی است که در آن سقف سنی برای شرکت نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ۷۵ سال در نظر گرفته شده و کف سنی ۴۰ سال که برخی از نمایندگان سن ۴۵ سال را برای این طرح پیشنهاد کرده‌اند.

وی افزود: در طرح جدید داشتن سواد خواندن و نوشتن تنها ملاک و معیار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست و نامزدها باید دارای سابقه مدیریتی باشند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت خاطرنشان کرد: بر اساس طرح مذکور نامزد مورد نظر برای انتخابات ریاست جمهوری باید دارای ۸ سال سابقه وزارت بوده و ۳۰۰ نفر از سیاسیون که در رزومه کاری خود سابقه کاری حداقل استانداری یا مشاغل هم‌تراز به بالاتر را داشته باشند وی را از نظر توان مدیریتی تأیید کرده و از نظر مذهبی نیز فرد مورد نظر باید صلاحیتش به تأیید شورای مدیریت حوزه علمیه قم برسد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تلاش ما بر‌آن است تا این طرح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اجرایی شود اظهار داشت: در این طرح نظرات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت و وزارت کشور نیز جلب شده است و طرح مذکور در هفته اول کاری مجلس پس از تعطیلات به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: