مشاهده مطلب

      ۰۱ خرداد ۱۳۹۸      ۰             17525      روابط عمومی   Print This Post Print This Post

آیا می دانید: 

می‌دانید هر روز بالغ بر ۱۰ بیمار در کشورمان به‌دلیل طولانی‌بودن صف انتظار پیوند فوت می‌کنند.بنابراین می‌توانید به راحتی از طریق تلگرام کارت اهدای عضو دریافت کنید و حتی کسانی که این کارت را دارند نیز مجددا به دریافت کارت اهدا از سرور مرکزی اقدام کنند.

 

همکاران و پرسنل محترمی که قصد ثبت نام کارت اهدا عضو می باشند می توانند با واحد روابط عمومی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی داخلی(۷۴۲) تماس گرفته و پس از ثبت نام نسبت به اخذ کارت خود اقدام نمایند.

 

آیا می دانید:

اهدای عضو از موارد مرگ مغزی در ایران که با فتوای امام خمینی در سال ۱۳۶۸ بنیان گذاشته شد، رسما در سال ۱۳۸۲ شد .

در ابتدای کار تعداد اعضای اهدایی خیلی پایین بود و به دلیل شرایط خاص ناشی از کمبود های جنگ و مشکلات اقتصادی اهدای زنده به عنوان یک راه جایگزین در دهه ۶۰ رواج بسیاری پیدا کرد.اما با فعالیت هرچه بیشتر مراکز اهدای عضو به تدریج سهم بهتر و بیشتری از اهدا کنندگان عضو به موارد مرگ مغزی تخصیص پیدا کرد  تا آنجا که در سال گذشته تعداد اهداکنندگان مرگ مغزی بیش از ۵۰ درصد کل اهداکنندگان عضو ایران را تشکیل دادند که این موفقیت بسیار بزرگی است.

با ادامه این روند امیدواریم از موارد مرگ مغزی برای زندگی بخشیدن به افراد نیازمند عضو در لیست انتظار استفاده شود و نه اینکه افرادی به هر دلیل بخواهند به هر دلیل اعضای خود را در قبال وجهی به دیگری بدهند.

از نظر آمار کلی ایران در آسیا رتبه ۱ اهدای عضو از موارد مرگ مغزی را دارد و تعداد اهدا به ازای هر یک میلیون جمعیت کشور ما در سال گذشته، برای اولین بار رتبه ۱۱٫۹ چیزی نزدیک به ۱۲ رسیده  که با اختلاف بسیار زیاد، رتبه ۱ آسیا از آن کشور عزیزمان ایران است.

 

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: