مشاهده مطلب

      ۰۴ بهمن ۱۳۹۱      ۰             1560      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش  ايميدرو از شاتا به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سيد مهدي نيازي تصريح كرد : از سال گذشته كه طي فراخواني اعلام كرديم ارائه خدمات به واحدهاي معدني مبتني به ارائه شناسه خواهد بود ، هنوز ۹۵ درصد واحدهاي معدني شناسه كسب و كار را دريافت نكرده اند.
وي ادامه داد: انتظار از واحدهاي معدني اين است كه كمك كنند تا زيرساخت هاي اطلاعاتي را كامل كنند و با توجه به رويكرد جديد وزارتخانه در حمايت از معدن است واحدهاي استاني بايد همكاري بيشتري در اين زمينه به عمل آورند تا واحدهاي معدني بتوانند براي دريافت خدمات مورد نياز خود شناسه واحد خود را دريافت كنند.
مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت همكاري واحدهاي صنعتي كشور را در اين زمينه بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود : اين در حالي است كه بيش از ۹۰ درصد واحدهاي صنعتي در كل كشور شناسه دارند.
نيازي تاكيد كرد : ملاك فعاليت وهويت واحدهاي توليدي اعم از صنعتي و معدني و صنفي داشتن شناسه كسب و كار است وواحدهايي كه هنوز موفق به دريافت شناسه كشب و كار نشده اند مي توانند با مراجعه به سامانه بهين ياب ثبت نام كنند.
وي با بيان اينكه تا پايان سال جاري فرآيند ثبت محدوده هاي معدني و انتخاب محدوده هاي معدني و فرآيندهاي مربوط، در سيستم GIS تحت وب صورت مي گيرد افزود: تا آخر سال عمده خدمات مورد نياز متقاضيان امور معدن از نقطه درخواست اكتشاف تا بعد از صدور پروانه بهره برداري هم به صورت الكترونيكي پياده سازي مي شود.
وي افزود: در نظر است تا اطلاعات حوزه معدن به تفكيك محصولات معدني مشخص و برمبناي آن فرآيندهاي حوزه معدن كه تاكنون به صورت كاغذي بود به صورت الكترونيكي انجام شود.
نيازي با بيان اين‌كه هم‌اكنون ارائه خدمت به واحدهاي صنعتي و معدني صرفا با داشتن شناسه كسب و كار از سوي واحد امكان‌پذير است، افزود: قرار است به زودي زون‌هاي معدني به صورت نقشه در اختيار متقاضيان فعاليت‌هاي معدني قرار بگيرد تا آن‌ها بتوانند مناطق بدون معارض را جهت انجام فعاليت‌هاي خود انتخاب كنند.
مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سيستم بهين ياب و درگاه خدمات الكترونيكي صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: در حوزه صنعت هم با تكميل الكترونيكي همه فرآيندهاي اين حوزه طي يكي دو ماه اخير همه فرآيندهاي صدور جواز تاسيس و زير مجموعه هايش تا اخذ پروانه بهره برداري به صورت الكترونيكي انجام مي شود.
وي ايجاد سيستم هايي نظير به روز رساني اطلاعات صنعتي، معدني و تجاري را باعث شفاف شدن اطلاعات برشمرد و تاكيد كرد:‌ در اين زمينه به فرهنگ سازي و ايجاد زير سازي نيازمنديم و سازمانهاي استاني، انجمن ها و … نيز بايد به كمك بيايند.
نيازي تصريح كرد: اميدواريم با پياده سازي اينگونه سيستم ها تا خرداد سال آينده در حوزه معدن نيز مانند حوزه صنعت، به اعداد و آمار شفافي دست يابيم

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: