- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ثبت‌نام ۶۸۶ نفر در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور مصطفی  محمدنجار وزیر کشور پس از پایان آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طی نشستی ضمن تشکر از پوشش مناسب اخبار ثبت‌نام نامزدها اظهار داشت: نخستین گام از فرایندهای اجرایی انتخابات، برابر قانون برداشته شد.

وی با اشاره به مهلت ۵ روزه وزارت کشور برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنده از همه افرادی که آمادگی خود را برای حضور در عرصه انتخابات و ایجاد شور انتخاباتی در جامعه اعلام کردند تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه در مهلت ۵ روزه ثبت‌نام از ۶۸۶ نفر به عنوان نامزد ثبت‌نام به عمل آمده به بیان جزئیات ثبت‌نام پرداخت.

وی اعلام کرد که از مجموع تعداد ۶۸۶ نفر ۶۵۶ نفر مرد به عبارتی ۹۶ درصد و ۳۰ نفر خانم به عبارتی ۴ درصد ثبت‌نام‌ کنندگان را تشکیل ‌دادند.

به گفته نجار ۷۹ درصد ثبت‌نام‌ کنندگان متأهل و ۲۱ درصد آنها مجرد هستند.

وی با بیان اینکه جوان‌ترین ثبت‌نام‌کننده ۱۹ و پیرترین ثبت‌نام‌کننده ۸۷ سال سن داشت، به بیان ترکیب سنی ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت.

وزیر کشور در خصوص ترکیب تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان نیز گفت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان ۸۹ نفر دارای مدرک دکترای، ۱۵۳ فوق‌لیسانس، ۲۱۲ نفر دارای مدرک لیسانس، ۴ نفر حوزوی، ۱۱۶ نفر فو‌ق‌دیپلم و ۶۰ نفر زیر دیپلم بودند.

نجار همچنین گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۲۵ نفر پزشک، ۵۱ نفر استاد دانشگاه، ۲۰ نفر وکیل، ۳ نماینده مجلس، ۴۵ فرهنگی، ۱۴ روحانی، ۹۴ نفر بازنشسته، ۱۸۱ نفر کارمند، ۱۹۸ نفر شغل آزاد و ۳۵ نفر دانشجو، محصل و فاقد کار بودند.

وی در خصوص فرایند بعدی انتخابات خاطرنشان کرد: با پایان یافتن ثبت‌نام‌ها رسیدگی به صلاحیت‌ها به شرایط داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت ۵ روز آغاز می‌شود که این زمان برای ۵ روز قابل تمدید است.

نجار اضافه کرد: پس از اتمام کار بررسی صلاحیت‌ها اسامی توسط وزارت کشور اعلام و آنگاه تبلیغات آغاز می‌شود.

نجار از نامزدها و طرفداران‌شان خواست که به قانون تمکین کرده و از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند و در همین زمینه گفت: نامزدها از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات عرصه برد و باخت نیست و پیروز این عرصه مردم هستند و خواهند بود.

وی تأکید کرد که همگان بایستی با التزام به قانون به برگزاری جشن ملی کمک کنند.

وزیر کشور در پایان سخنان خود با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: کار رسیدگی به صلاحیت در هیئت‌های اجرایی به پایان رسیده و صورتجلسه در اختیار هیئت‌های نظارت قرار گرفت.