- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

توسعه محور شرق کشور برای دولت بسیار مهم است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که روز چهارشنبه به مشهد سفر کرد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر افزود: محور توسعه این شهر برای دولت بسیار مهم است و سفر قبلی که به سیستان وبلوچستان داشتم و سفر امروز به خراسان رضوی بر همین مبناست.
وی ادامه داد: تلاش بر آن است که شرق ایران را توسعه دهیم و این امر هدف مهمی برای توسعه کشور و تعادل بخشی به شرق و غرب ایران می باشد.
رئیس جمهوری همچنین گفت: همواره تشرف به مشهدالرضا و پابوسی بارگاه منور امام هشتم(ع) فرصتی مغتنم بوده و خوشحالم که می توانیم همواره به حرم مطهر رضوی تشرف یابم.
وی یکی از اهداف سفر به مشهد را شرکت در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام ذکر و بیان کرد: شرکت در این نشست در شهر مشهد که امسال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشخص شده بسیار ارزشمند و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: در این سفر تعدادی از پروژه هایی عمرانی و اقتصادی مربوط به شهر مشهد و شهرستانهای مختلف خراسان رضوی نیز افتتاح می شود لذا امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای کشور و استان شود.
وی ادامه داد: در سفر استانی شهریور ماه سال ۹۳ به مشهد ۱۲۹ پروژه مصوب شد که از این تعداد ۴۴ پروژه تکمیل شده و به اتمام رسیده و حدود ۶۰ پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس جمهوری گفت: امید است همه پروژه های مهمی که بر مبنای سفر استانی بوده سریعتر به انحام برسند و موجب آبادانی شهر مشهد و خراسان رضوی شوند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا