- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

تعظیم دوباره قاره ‌کهن به والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا است در دیدار پایانی هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برای دومین بار در این پیکارها مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت و توانست با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست دهد. در این مسابقه ملی‌پوشان ایران در ۳ ست متوالی و با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ شاگردان پارک کی‌وون را از پیش‌رو برداشتند.

تیم ایران پیش از این هم در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی قرار گرفته بود که در آن مسابقه هم ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شده بود. همچنین سرمربی تیم ملی والیبال کر‌ه‌جنوبی گفته بود که ایران بهترین تیم قاره آسیاست و من فکر می‌کنم این تیم به راحتی به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود ‌کند که نه تنها پیش‌بینی وی درست از آب درآمد، بلکه ایران به راحتی توانست قهرمانی خود را تکرار کند.

خولیو ولاسکو در این مسابقه سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور، حمزه زرینی، عادل غلامی و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب اولیه تیم ملی در نظر گرفت.

شهرام محمودی، مهدی مهدوی، رحمان داودی، آرمین تشکری و علیرضا مباشری نیز بازیکنان ذخیره تیم ملی در این مسابقه محسوب می‌شدند.

میانگین قدی شاگردان ولاسکو در این دوره از رقابت‌ها ۱۹۴ سانتی‌متر بود و میانگین قدی کره‌ای‌ها هم ۱۹۲ سانتی‌متر بود. همچنین میانگین سنی ایران ۲۶ سال بود و چشم‌بادامی‌ها با میانگین سنی ۲۵ سال وارد این مسابقات شده بودند.

بلند قامتان ایران در حالی در این دوره از مسابقات قهرمان شدند که در سال ۲۰۱۱ با واگذاری تنها دو ست رکورد جالب توجهی از خود به جا گذاشته بودند، اما در این دوره از رقابت‌ها رکورد قبلی خود را شکستند و تنها با واگذاری یک گیم به کره‌جنوبی آنهم در مرحله دوم مسابقات روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی برای دومین بار توانست بر بام قاره کهن قرار بگیرد و دست شاگردان پارک‌کی وون را از رسیدن به مدال طلا کوتاه کند. شاگردان ولاسکو با این قهرمانی جواز حضور در رقابت‌های قهرمانان قاره‌ها که ۲۸ آبان تا ۳ آذر ماه سال جاری در ژاپن برگزار می‌شود را کسب کردند.

پیش از این تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی ۳۱ بار برابر هم قرار گرفته بودند که ۸ مسابقه را ایران به سود خود رقم زده بود.