- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (۲۴ خردادماه) مجلس در جریان بررسی طرح استانی- شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گزارش یک فوریتی ماده یک این طرح را با ۱۱۲ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس ماده یک طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، محدوده جغرافیایی هر استان در انتخابات مجلس یک حوزه استانی محسوب می‌شود.

در تبصره این ماده تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۳۰/۱/۱۳۶۶ و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده‌اند.

همچنین نمایندگان خانه ملت با تصویب ماده ۲ این طرح مقرر کردند که هریک از دواوطلبان نمایندگی مجلس باید منحصرا برای یکی از حوزه های انتخابیه موجود در استان ثبت نام کنند. ثبت نام در بیش از یک حوزه انتخابیه ، موجب لغو ثبت نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس خواهد شد.

این در حالی است که اکثریت نمایندگان با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کرده و خواستار ادامه بررسی بندهای دیگر آن در جلسات بعدی مجلس شدند.