- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

تسهیلات ارزان قیمت برای ورود ماشین آلات معدنی

دبیر كل انجمن صادركنندگان صنعتی، معدنی و خدمات فنی مهندسی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ورود ماشین آلات معدنی را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رحمان پورقربان با بیان این مطلب گفت: صادرات مواد معدنی در صورتی مطلوب خواهد بود كه مواد معدنی در داخل كشور فرآوری شود. این در حالی است كه اكنون مواد معدنی در داخل استخراج و در خارج فرآوری می شود كه این مساله به صادرات بخش معدن ضربه می زند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، قیمت ماشین آلات صنایع معدنی با ارز موجود به شدت گران تمام می شود، از این رو، شركت های معدنی توانایی ایجاد كارخانه های فرآوری با ماشین آلات روز را ندارند و درنتیجه، راندمان تولید پایین است و فعالان نمی توانند بهره وری بالایی داشته باشند.
دبیر كل انجمن صادركنندگان صنعتی، معدنی و خدمات فنی مهندسی همچنین تصریح كرد: تولید ملی و به تبع آن صادرات، در صورت تحقق ۲ مولفه «كیفیت بالا» و «قیمت پایین»، افتخارآمیز است.
وی افزود: برای دستیابی به این منظور، علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت، باید مواد اولیه ارزان نیز در اختیار تولیدكنندگان قرار گیرد تا آنها بتوانند محصولاتی رقابتی تولید كنند.