مشاهده مطلب

      ۰۱ اسفند ۱۳۹۱      ۰             1700      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

دکتر فریدون احمدی روز سه شنبه در آیین افتتاح سمپوزیوم فولاد ۹۱ در اهواز گفت: بخش احیاء واحدهای فولاد استانی در سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از آنها ۷ میلیون تن به ظرفیت تولید آهن اسنفجی کشور افزوده خواهد شد.
وی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) نیز اکنون معادل ۷ میلیون تن طرح نیمه تمام فولادی دارد که میزان واردات نیز حدود همین رقم است. امیدواریم با کمتر از سه میلیارد دلار تمام طرح های نیمه تمام ایمیدرو را به بهره برداری برسانیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مطابق اهداف برنامه پنجم میزان تولید فولاد کشور باید به ۳۵ میلیون تن برسد که برای دستیابی به آن برنامه ریزی های لازم از چرخه معدن تا تولید فولادخام انجام شده است.
وی افزود: برای اینکه تا سه سال آینده به اهداف مورد نظر برای تحقق تولید ۳۵ میلیون تن برسیم ، لازم است تمام ذینفعان را در زنجیره معدن تا تولید مشارکت دهیم.
دکتر احمدی در این سمپوزیوم از مشارکت فولاد خوزستان برای فعالیت در معدن سنگان خبر داد و گفت: مقرر شده در کل چرخه معدن تا تولید فولاد تمام ذینفعان را از یک منافع منطقی بهره مند کنیم لذا شرکت فولاد خوزستان در سنگان مشارکت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در توسعه صنعت فولاد توجه به تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است، بر لزوم ایجاد مرکز تحقیقات جامع تاکید کرد و افزود: واحدها از این پس باید بر روی تکنولوژی های نوین، تجارب دیگر کشورها، ارتقای بهره وری ، تولیدمحصول رقابت پذیر و بازاریابی و موارد مشابه بیشتر کار کنند.
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه معدن جایگزین مناسبی برای نفت در آینده است، گفت: معدن و صنایع معدنی باید بر اساس اصول صحیح بنگاه داری اداره شود که لازمه آن ایجاد زیرساخت است و یکی از این زیرساخت ها وجود مرکز تحقیقات در این حوزه است.
وی گفت: ایمیدرو از کسانی که در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی صنعت فولاد فعالیت کنند ، حمایت خواهد کرد و امکانات و منابع لازم را در اختیار آنان قرار خواهد داد.
دکتر احمدی از آمادگی برگزاری سمپوزیوم فولاد در سال ۹۲ در ذوب آهن اصفهان خبر داد و از دست اندرکاران سمپوزیوم فولاد خواست تا در سال آینده این سمپوزیوم را به صورت بین المللی برگزار کنند.
سمپوزیوم فولاد ۹۱ تا روز چهارشنبه در محل شرکت فولاد خوزستان در اهواز به کار خود ادامه خواهد داد.
همچنین با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۹۱ افتتاح شد. در این نمایشگاه ۱۹۲ شرکت داخلی و خارجی از ۹ کشور جهان دستاوردهای خود در زمینه صنعت فولاد به نمایش گذاشته اند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: