- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

تروریست خواندن حزب‌الله محکوم و بی‌اعتبار است/تلاش دولت سعودی برای ایجاد تنش در منطقه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «جورج ولا» جورج ولا که به تهران سفر کرده است، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزرای خارجه ایران و مالت پس از این دیدار در نشست خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
ظریف در این نشست در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و تروریست خواندن «حزب الله» در این بیانیه اظهار داشت: احساس می‌کنم برخی از کشورهای حوزه ما با توجه به سیاست‌های غلطی که دنبال کرد‌ه‌اند به ویژه دولت سعودی به دنبال ایجاد تنش و ناامنی در کل منطقه هستند.
وی ادامه داد: حتی این سیاست‌ها را به نیت استفاده از برخی عناوین که فقط برای رژیم صهیونیستی خوشایند است و تمام آزادی‌خواهان جهان عرب را متنفر کرده انجام می‌دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر اینکه تنها حزب‌الله بود که از تمامیت ارضی لبنان دفاع کرد تا بتواند اشغالگران را از خاک این کشور خارج کند، تصریح کرد: این اقدام محکوم و بی‌اعتبار بوده و باعث می‌شود نقش مخرب‌تر کسانی که این اقدامات را دنبال می‌کنند در جامعه جهانی آشکارتر شود.
ظریف با فراخواندن همسایگان کشورمان به حسن همجواری و دوری از اقداماتی که می‌تواند به خشونت در منطقه دامن زند، عنوان کرد: آنها امروز آثار سیاست‌های غلط در سوریه و یمن را می‌بینند و بهتر است قبل از اینکه این اقدامات از کنترل خارج شود و دامن خودشان را بگیرد ندای حسن همجواری و گفت‌وگو را بشنوند