مشاهده مطلب

      ۰۷ آذر ۱۳۹۱      ۰             988      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

تدوین قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

رمضانعلی سبحانی فر گفت: در بخش هایی هم كه این بستر فراهم نیست، از ورود صنایع فرآوری مواد معدنی مذكور حمایت می شود تا امكان تبدیل این مواد به محصولات فرآوری شده در داخل ایجاد شود.
مجلس در حال تدوین قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است .

رمضانعلی سبحانی فر با بیان این مطلب گفت: در حوزه هایی كه بستر فرآوری مواد معدنی وجود دارد، از خام فروشی جلوگیری می شود. وی افزود: در بخش هایی هم كه این بستر فراهم نیست، از ورود صنایع فرآوری مواد معدنی مذكور حمایت می شود تا امكان تبدیل این مواد به محصولات فرآوری شده در داخل ایجاد شود.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، تصریح كرد: با تبدیل مواد معدنی به محصول، دیگر نیازی به واردات كالاهایی نظیر فولاد، آلومینیوم و غیره نخواهد بود و در نتیجه از خروج ارز جلوگیری می شود. همچنین، فرآوری مواد معدنی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، سبب فعال سازی صنایع پایین دستی شده و اشتغالزایی فراوانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: طبق بودجه قانون سال ۹۱، اعتبار لازم برای تكمیل طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شده است. همچنین، منابع دیگری از جمله ۱۰ درصد از درآمد صندوق ذخیره ارزی به ریال تبدیل شده و در اختیار صنعت و معدن قرار می گیرد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: