مشاهده مطلب

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱      ۰             1013      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رئيس هيات‌مديره شرکت ملي فولاد ايران از پيش‌بيني برنامه‌هاي جامع براي توسعه فرآوري ذخاير معدني کشور خبر داد.

به نقل ازخبرگزاري موج،‌ محمدرضا سجاديان با تاکيد بر لزوم توسعه سطح فرآوري ذخاير معدني، افزود: افزايش سطح بهره‌وري محصولات و ذخاير معدني بدون شک با رشد و پيشرفت صنايع پايين‌دستي و درنهايت رشد شاخص‌هاي اقتصاد ملي همراه خواهد بود.

وي با بيان اين‌که وجود ذخاير غني معدني در کشور اهميت توجه به فرآوري را درخصوص مواد استخراجي از معادن سراسر کشور دوچندان کرده است، افزود: ايران به لحاظ بهره‌مندي از ذخاير معدني فلزي و غيرفلزي بي‌شمار و کمياب در سطح جهان از جايگاه مناسبي برخوردار است، به طوري که هم اکنون جايگاه مناسبي را در خصوص استخراج سنگ‌آهن در ميان ديگر کشورها از آن خود کرده است.

سجاديان ذخاير سنگ‌آهن شناخته‌شده در کشور را حدود چهار ميليارد تن اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت اکتشاف کامل معادن کشور بدون شک اين رقم، افزايش قابل‌ملاحظه‌اي خواهد يافت. به گفته نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، معادن سنگ‌آهن کشور در سه نقطه متمرکز شده است که بخش قابل‌توجهي از آنها در اختيار دولت قرار دارد و ساير معادن کوچک به بخش خصوصي واگذار شده است.

رئيس هيات‌مديره شرکت ملي فولاد ايران در ادامه درخصوص روند اجراي هفت طرح فولادي، بيان کرد: مقدمات اجراي طرح‌هاي مزبور از زمان دولت نهم فراهم شده و هم‌اکنون شرکت ملي فولاد متولي اجراي طرح‌هاي هفت‌گانه فولادي است. سجاديان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اجراي طرح‌هاي يادشده با روند مطلوبي در حال انجام است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: