مشاهده مطلب

      ۰۱ تیر ۱۳۹۲      ۰             2422      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات معدنی گفت: تحول بخش معدن، نیازمند اجرای یک میلیون متر مربع عملیات حفاری سالانه است .

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بهروز برنا با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به سهم ۳ درصدی ایران از ذخایر معدنی دنیا، برای دستیابی به استاندارد جهانی در بخش اکتشاف، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سالانه به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی ادامه داد: سازمان دهی بخش اکتشاف و اجرای طرح کاداس (ثبت محدوده های معدنی تحت وب برای شفاف سازی و مشخص کردن داده ها)، از جمله ضرورت هاست.

معاون سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به اینکه میزان حفاری سالانه معادن در کشورحدود ۱۵۰ هزار تن است، تصریح کرد: این میزان حفاری بیشتر در بخش مس، آهن و زغال سنگ انجام می شود که به دلیل نیاز روزافزون صنایع نوین به مواد معدنی استراتژیک فلزی و غیر فلزی و نیز مواد معدنی هایتک، باید به این سمت پیش رویم. وی افزود: ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی و فرآوری مواد معدنی برای ایجاد ارزش افزوده در کشور اجتناب ناپذیر است.

برنا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، در صورت تقویت آن، تحول بخش معدن حتمی است.

 برچسب ها : ، ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: